بودجه ۱۲ میلیون دلاری گوگل به گروه‌های حقوق مدنی - تکفارس 
بودجه ۱۲ میلیون دلاری گوگل به گروه‌های حقوق مدنی - تکفارس 
بودجه ۱۲ میلیون دلاری گوگل به گروه‌های حقوق مدنی - تکفارس 

بودجه ۱۲ میلیون دلاری گوگل به گروه‌های حقوق مدنی

فاطمه آهنگریان
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 09:00
بودجه ۱۲ میلیون دلاری گوگل به گروه‌های حقوق مدنی - تکفارس 

ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل گفته است که این شرکت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه‌ سکوت خواهد کرد. او ادعا کرده است که گوگل ۱۲ میلیون دلار بودجه به گروه‌هایی که برای رفع نابرابری‌های نژادی کار می‌کنند، خواهد داد. غول جستجو یکی از چندین شرکت‌های فناوری است که پس از کشته شدن جورج فلوید اعتراضاتی را در سراسر آمریکا به گروه‌های مقابله با بی‌عدالتی‌های نژادی وعده داده است.

ساندار پیچای اظهار داشته است:

جامعه سیاه ما صدمه دیده است، بسیاری از ما به دنبال راهی برای ایستادن برای آنچه که ایمان آورده‌ایم و همچنین نشان دادن همبستگی به افرادی که دوست داریم هستیم، حمایت از سازمان‌های ارزشمند گامی در جهت درست است، اما آن جایگزینی برای انجام کارهای سخت‌تر در داخل و خارج از گوگل نیست.

گوگل کمک‌های اولیه ۱ میلیون دلاری را به هرکدام از مراکز Policy Equality و Equal Justice Initiative اهدا می‌کند. گوگل اعلام کرده است که طی ۵ سال گذشته ۳۲ میلیون دلار به شرکت عدالت نژادی اهدا کرده است. یوتیوب متعلق به شرکت گوگل همچنین اخیرا در توئیتی وعده اهدا ۱ میلیون دلار را داده است. در کنار این کمک مالی، غول جست‌و‌جو گفته است که روز چهارشنبه به افتخار خاطره‌های فلوید و زندگی از بین رفته دیگر سیاهان ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه سکوت کرده‌اند.

جورج فلوید (George Floyd)، یک مرد سیاه‌پوست غیر مسلح ۴۶ ساله، پس از آنکه یک افسر پلیس سفیدپوست به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه زانوی خود را بر گردن او گذاشت، درگذشت. این افسر اخراج شد و به قتل متهم شده است.

:پیچای گفته است

گوگل همچنین قصد دارد برای توسعه ابتکارات و ایده‌های محصولاتش که به راه‌حل‌های بلند‌مدت نیاز دارد، با جامعه سیاهان ما همکاری نزدیک داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید