محاکمه شرکت گوگل به دلیل ردیابی کاربران - تکفارس 
محاکمه شرکت گوگل به دلیل ردیابی کاربران - تکفارس 
محاکمه شرکت گوگل به دلیل ردیابی کاربران - تکفارس 

محاکمه شرکت گوگل به دلیل ردیابی کاربران

فرزاد اسرافیلی
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - 15:30
محاکمه شرکت گوگل به دلیل ردیابی کاربران - تکفارس 

چند سال پیش محققان امنیتی دریافتند که گوگل به جمع‌آوری اطلاعات مکانی از کاربران iOS و اندروید، حتی زمانیکه Location History خود را متوقف می‌کنند، ادامه می‌دهد. حتی برخی از برنامه‌های گوگل بدون رضایت کاربران، اطلاعات مکانی برچسب زمانی را ذخیره می‌کنند.

به گزارش Techdirt، اکنون دادستان کل آریزونا، گوگل را به دلیل این تخلف به دادگاه می‌برد.

در این شکایت آمده است:

گوگل به کاربران گفته است که با خاموش کردن Location History، مکان‌هایی که می‌روید دیگر ذخیره نمی‌شوند. اما همانطور که مقاله AP نشان داد، این بیانیه کاملاً دروغ است – حتی با خاموش کردن Location History، گوگل به صورت پنهانی اطلاعات مکانی را از طریق سایر تنظیمات مانند فعالیت وب و برنامه جمع آوری می‌کند و از این اطلاعات برای فروش تبلیغات استفاده می‌کند. در عین حال، افشاگری‌های گوگل در مورد فعالیت وب و برنامه کاربران را گمراه کرد و آنها فکر کردند تنظیمات این بخش هیچ ارتباطی با ردیابی موقعیت مکانی کاربر ندارد. افشای تنظیمات حساب گوگل اعلام نکرد اطلاعات مکان از طریق فعالیت وب و برنامه از اوایل تا اواسط  ۲۰۱۸ جمع آوری می‌کرده است، فعالیت وب و برنامه طور پیش‌فرض بر روی گزینه on یا همان «روشن» قرار دارد.

رهبری این دادرسی بر عهده مارک برنوویچ، دادستان کل آریزونا است. وی گوگل را به دلیل نقض قانون کلاهبرداری از مصرف کنندگان آریزونا تعقیب قانونی کرده است.

برنوویچ گفت:

گاها مردم یا شرکت‌هایی که پول زیادی دارند فکر می‌کنند می‌توانند هرکاری را که می‌خواهند انجام دهند و احساس می‌کنند فراتر از قانون هستند. می‌خواهم گوگل این پیام را دریافت کند که آریزونا قانونی مبارزه با کلاهبرداری از مصرف‌کننده دارد. آنها ممکن است خلاق‌ترین شرکت در جهان باشند، اما این بدان معنی نیست که فراتر از قانون عمل کنند.

شرکت‌های فناوری مانند گوگل، فیسبوک و آمازون در حال حاضر توسط گروه‌های دو حزبی و وزارت دادگستری به دلیل تسلط بر زندگی فناوری و تجارت و تبلیغات در اینترنت مورد هدف قرار گرفته‌اند. باید دید آیا این امر منجر به تغییر مداوم در عملکردهای غول‌های فناوری خواهد شد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید