بازگشایی دفاتر گوگل از ۱۷ خردادماه - تکفارس 
بازگشایی دفاتر گوگل از ۱۷ خردادماه - تکفارس 
بازگشایی دفاتر گوگل از ۱۷ خردادماه - تکفارس 

بازگشایی دفاتر گوگل از ۱۷ خردادماه

فاطمه آهنگریان
۷ خرداد ۱۳۹۹ - 12:30
بازگشایی دفاتر گوگل از ۱۷ خردادماه - تکفارس 

ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیر‌عامل شرکت گوگل اخیرا به کارکنانش گفته است که این غول جستجو روز ۱۷ خردادماه (۶ ژوئیه) را هدف قرار داده است تا دفاتر را برای کارکنانی که می‌خواهند به شرکت بازگردند، بازگشایی کند. وی گفته است که این بازگشایی‌ها تدریجی خواهد بود و از ۱۰ درصد ظرفیت دفاتر شروع می‌شود. این شرکت قصد دارد تا مهرماه (سپتامبر) حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت دفاتر را بازگشایی کند.

برای افرادی که می‌خواهند کار خود را از خانه ادامه دهند، پیچای گفته است که این شرکت به کارکنان این امکان را می‌دهد تا تجهیزات و مبلمان مانند میز ایستاده و صندلی‌های ارگونومیک را تا ۱۰۰۰ دلار خریداری کنند.

در حالی که سایر غول‌های فناوری، گزینه‌های دائمی ارتباط از راه دور را تبلیغ کرده‌اند، شرکت گوگل به کارمندان خود گفته است که به محل کار خود باز‌گردند. اظهارات پیچای به کارمندانش چند روز پس از صحبت‌های مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیر‌عامل فیسبوک منتشر شده است، زاکربرگ گفته است که غول شبکه‌های اجتماعی به برخی از کارمندان اجازه می‌دهد تا به طور دائم از خانه کار کنند. او همچنین اظهار کرده است که حدود نیمی از نیروی کار فیسبوک می‌توانند در طی پنج تا ده سال آینده از راه دور کار کنند. شرکت توییتر نیز در اوایل ماه جاری اطلاعیه مشابهی را ارائه داده بود. مدیر‌عامل این شرکت، جک دورسی (Jack Dorsey)، همچنین در هفته گذشته این سیاست را به شرکت دیگر خود، یعنی شرکت پرداخت گوشی همراه خود یعنی Square، گسترش داد.

سیاست‌های کار از راه دور، نشان داده‌اند که چگونه بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان پس از شیوع گسترده ویروس کرونا، مجبور به تغییر رویکرد کاری خود و در نتیجه بستن بی‌سابقه دفاتر در سراسر جهان شده‌اند. پیچای پیش از این نیز گفته بود که بیشتر کارکنان تا پایان سال ۲۰۲۰ دورکاری خواهند کرد.

شرکت گوگل دفاتر گسترده‌ای دارد، از جمله موارد اضافی این شرکت که در دفاتر مرکزی واقع در Mountain View، کالیفرنیا است، قرار دارد. این شرکت همچنین در حال حاضر در حال سرمایه‌گذاری در یک دانشگاه بزرگ در سان خوزه، کالیفرنیا و یک ساختمان جدید در شهر نیویورک است. هفته گذشته پیچای به مجله آمریکایی Wired نیز گفته است که کار از راه دور بر روی آن پروژه‌ها تأثیری نخواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید