شایعه: گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL در دو رنگ‌بندی متفاوت عرضه خواهد شد - تکفارس 
شایعه: گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL در دو رنگ‌بندی متفاوت عرضه خواهد شد - تکفارس 
شایعه: گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL در دو رنگ‌بندی متفاوت عرضه خواهد شد - تکفارس 

شایعه: گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL در دو رنگ‌بندی متفاوت عرضه خواهد شد

فاطمه آهنگریان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:30
شایعه: گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL در دو رنگ‌بندی متفاوت عرضه خواهد شد - تکفارس 

شرکت گوگل، گوشی پیکسل ۳a را در کنفرانس توسعه‌دهنده گوگل I/O 2019 در طی یک رویداد عرضه در سالن آمفی‌تئاتر Shoreline در نزدیکی دفتر خود که در Mountain View، CA قرار داشت، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۷ ماه مه ۲۰۲۰) در مقابل جمعی از توسعه‌دهندگان، روزنامه‌نگاران و علاقه‌مندان به فناوری معرفی کرده بود.

در سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا، کنفرانس شرکت گوگل I/O در ۲۳ اردیبهشت‌ماه (۱۲ مه) که یک رویداد حضوری بود، لغو شد. در نتیجه منتظر ماندیم تا ببینیم گوگل چگونه و به چه شکلی این رویداد را برگزار خواهد کرد؛ تیم Mountain View اخیرا با برنامه‌ریزی که داشته‌ است، قرار شد در این رویداد شرکت گوگل از نسخه آزمایشی اندروید ۱۱ بتا در تاریخ ۱۴ خردادماه (۳ ژوئن) رونمایی کند.

در حالی که ما منتظر معرفی این گوشی هوشمند از شرکت گوگل هستیم، اطلاعات زیادی از این گوشی از منابع مختلفی از جمله رندرهای CAD و تولیدکنندگان قاب گوشی‌های هوشمند به طرز فجیعی لو رفته است که مشخصات کلی آن را به تفصیل اعلام کرده است. همچنین ادعا شده است گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL دارای رنگ‌بندی مشکی و سفید خواهد بود.

رنگ‌بندی و طراحی گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL

انتظار می‌رود پیکسل ۴a دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک باشد، همچنین احتمالا ویژگی‌های پریمیوم مانند شارژ بی‌سیم یا آنتن‌های اتصال موج‌ میلی‌متری ۵G به احتمال زیاد در لیست مشخصات این گوشی قرار نخواهد داشت. احتمالا قیمت گوشی گوگل پیکسل ۴a نیز ۳۹۹ دلار یا حتی پایین‌تر باشد، به هر حال انتظار این قیمت را با این مشخصات نخواهیم داشت.

گوگل پیکسل ۴a و ۴a XL در رنگ‌های سفید و مشکی

احتمالا طراحی این گوشی برایتان آشنا به نظر می‌رسد، این به این دلیل است که این گوشی شبیه به گوگل پیکسل ۴ است. متأسفانه، این افشاکننده اطلاعاتی درباره پنل جلوی گوشی که طراحی صفحه‌نمایشی با حفره‌ای برای دوربین را نشان می‌دهد، فاش نکرده است، اما اکنون همه ما می‌دانیم که چگونه بنظر خواهد رسید.

همچنین حسگر اثر انگشت نیز در پشت پنل تعبیه شده است که در واقع یک جایگزین سریع‌تر و ارگونومیکی به جای حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش خواهد بود، به‌خصوص اگر از نوع مافوق صوت نیز باشند. این گوشی هوشمند خوشبختانه دارای یک جک هدفون معمولی نیز است که می‌توانید هدفون قدیمی خود را به آن وصل کنید.

ساخت این گوشی از جنس پلاستیک در حقیقت تغییر جدیدی در مقایسه با تمامی گوشی‌های سنگین ساخته شده از جنس شیشه بوده است که مجبور به محافظت مداوم از آن‌ها بودیم. اما چه چیز دیگری در زیر پنل ممکن است قرار داشته باشد؟ طبق شایعات، قرار است این گوشی از یک پنل OLED 5.81 اینچی با وضوح کامل HD و ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره ببرد. بنابراین، در مقایسه با مدل سال گذشته، اختلاف ناچیزی در اندازه و وضوح نمایشگر وجود خواهد داشت.

این گوشی قرار است از یک تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۷۳۰ شرکت کوالکام استفاده کند، که احتمالا هشت‌هسته‌ای خواهد بود. اما تنها از اتصال ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. گوگل متاسفانه شرکتی نیست که روی افزایش رم و حافظه گوشی‌های هوشمند خود تمرکز کند، بنابراین انتظار ما این است که بیشترین مدل رم ۴ گیگابایتی یا ۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی نیز ۶۴/۱۲۶ گیگابایتی باشد. این گوشی از باتری نسبتا کوچک ۳۰۸۰ میلی‌آمپر‌ساعتی پشتیبانی می‌کند که امیدواریم طبق شایعات درست نباشد. همچنین از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز برخوردار است.

دوربین اصلی گوشی گوگل پیکسل ۴a، دارای وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور تثبیت‌کننده نوری و همچنین تثبیت‌کننده تصویر نرم‌افزار است. نمایشگر بزرگتر این گوشی می‌تواند به معنای این باشد که چیزی غیر از ناچ برای دوربین سلفی وجود خواهد داشت که احتمالا حفره‌ای برای‌ دوربین جلو خواهد بود. پیش‌بینی شده است که این گوشی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۸۴ درجه یا همان واحد موجودی که در گوگل پیکسل ۴a مشاهده کردیم، بهره می‌برد.

برای خلاصه، در پایین مشخصات احتمالی گوگل پیکسل ۴a را قرار داده‌ایم:

  • نمایشگر ۵.۸ اینچی فول اچ‌دی OLED به علاوه حفره پانچ
  • پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ هشت‌هسته‌ای
  • حافظه ۶/ ۶۴ گیگابایتی
  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  •  باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپر‌ساعتی
  • شارژ ۱۸ واتی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید