مشخصات گوگل پیکسل ۴a فاش شد - تکفارس 
مشخصات گوگل پیکسل ۴a فاش شد - تکفارس 
مشخصات گوگل پیکسل ۴a فاش شد - تکفارس 

مشخصات گوگل پیکسل ۴a فاش شد

افشین نوری
۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - 13:00
مشخصات گوگل پیکسل ۴a فاش شد - تکفارس 

معرفی گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۳a در ماه می سال گذشته، آمار فروش دستگاه‌های پیکسل را افزایش داد و آن‌ها را تبدیل به یکی از بهترین هندست‌های میان‌رده بازار کرد. حالا یک سال بعد از آن، گوگل خود را برای معرفی پیکسل ۴a آماده می‌کند و ما به لطف وب‌سایت ۹To5Google تقریبا همه چیز را درباره آن‌ می‌دانیم.

گوشی گوگل پیکسل ۴a XL وجود نخواهد داشت

سری پیکسل ۳a در دو سایز ۵.۶ و ۶ اینچی معرفی شد، اما امسال گوگل تصمیم دارد نسخه XL را کنار بگذارد و فقط یک مدل ۵.۸۱ اینچی ارائه کند. این گوشی قرار است دارای نمایشگر OLED با حاشیه‌های بسیار نازک باشد که از پیکسل ۳a با سایز ۵.۶ اینچ هم کوچکتر خواهد بود.

این امکان، به کارگیری فناوری هول پانچ در بالای نمایشگر +FHD گوشی ممکن خواهد شد. در داخل این هول پانچ یک دوربین سلفی ۸ مگاپیسلی وجود خواهد داشت که به نظر می‌رسد از پیکسل ۳a به عاریت گرفته شده باشد.

مشخصات گوگل پیکسل ۴a فاش شد - تکفارس 

این تغییرات باعث زیباتر شدن پیکسل ۴a خواهند شد، اما گوگل این‌بار از فناوری‌های Face Unlock و رادار Soli که روی پرچمداران پیکسل ۴ ارائه شدند استفاده نخواهد کرد. در عوض، کاربران مجبور خواهند بود از اسکنر اثرانگشت پشت هندست بهره بگیرند.

در پشت دستگاه، گوگل از یک ماژول دوربین مربعی جدید در گوشه بالا سمت چپ استفاده خواهد کرد. علاوه بر یک دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار و لرزشگیر، یک فلاش LED نیز در داخل این ماژول وجود خواهد داشت.

دوربین پیکسل ۴a احتمالا از جدیدترین نسخه حالت شب گوگل پشتیبانی خواهد کرد، هرچند که در گزارش امروز اشاره‌ای به آن نشده است.

دوربین پشت گوگل پیکسل ۴a احتمالا قادر به ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم در ثانیه، ویدئوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و اسلوموشن ۷۲۰p با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه خواهد بود. دورین سلفی گوشی نیز از فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

اسنپدراگون ۷۳۰، جک هدفون، سه سال آپدیت

در داخل پیکسل ۴a قرار است از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام استفاده شود. این چیپست در گوشی‌های سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی می نوت ۱۰ پرو و چند دستگاه دیگر استفاده شده و نسبت به اسنپدراگون ۶۷۰ عملکرد بهتری دارد.
گزارش‌های قبلی گفته‌اند که گوگل تصیم دارد گوشی بعدی خود را با ۴ گیگابایت معرفی کند، اما ۹To5Google می‌گوید که پیکسل ۴a با ۶ گیگابایت رم معرفی خواهد شد.

مشخصات گوگل پیکسل ۴a فاش شد - تکفارس 

حافظه داخلی دستگاه نیز بسته به ترجیح مشتری، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. سایر اجزای داخلی هندست شامل پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ و چیپ امنیتی Titan M گوگل می‌شوند.

در بخش نرم‌افزار و باتری، پیکسل ۴a با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد. اندروید ۱۰، سه سال آپدیت دریافت خواهد نمود و باتری دستگاه نیز از شارژ سریع ۱۸ وات از طریق پورت USB-C پشتیبانی خواهد کرد.

البته امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم وجود نخواهد داشت که با توجه به میان‌رده بودن گوشی قابل انتظار است، اما شاهد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و گوگل اسیستنت جدید که در پیکسل ۴ ارائه شد، روی پیکسل ۴a خواهیم بود.

تاریخ معرفی، قیمت و رنگ‌بندی پیکسل ۴a

انتظار می‌رود گوگل پیکسل ۴a به‌طور رسمی در ماه آینده معرفی شود. این کار ابتدا قرار بود در کنفرانس I/O گوگل در تاریخ ۱۲ می انجام شود، اما این کنفرانس به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو گردید.

عرضه دستگاه نیز احتمالا بلافاصله بعد از معرفی آن و به قیمت خرده‌فروشی ۳۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی شروع خواهد شد. گوشی جدید گوگل قرار است در رنگ‌های مشکی و آبی عرضه شود، اما ممکن است رنگ سفید جایگزین رنگ آبی گردد.

هنوز درباره قابلیت دسترسی آن روی اپراتورها صحبتی نشده، اما به احتمال زیاد با همه اپراتورهای اصلی سازگار خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید