توییت‌هایی که به شیوع ویروس کرونا کمک می‌کنند از توییتر حذف می‌شوند - تکفارس 
توییت‌هایی که به شیوع ویروس کرونا کمک می‌کنند از توییتر حذف می‌شوند - تکفارس 

توییت‌هایی که به شیوع ویروس کرونا کمک می‌کنند از توییتر حذف می‌شوند

حامد ترابی
۲ فروردین ۱۳۹۹ - 15:01
توییت‌هایی که به شیوع ویروس کرونا کمک می‌کنند از توییتر حذف می‌شوند - تکفارس 

توییتر روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که از کاربران خود خواسته تا به همکاری برای شناسایی و حذف توییت‌هایی که در گسترش کرونا موثر باشد، کمک کنند. حرکتی که می‌تواند به مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی کمک کند.

با توجه به ملاحظات جدید که از امروز عملی می‌شود، شبکه اجتماعی توییت‌هایی که مخالف توصیه‌های مقامات بهداشت محلی و جهانی هستند و یا استفاده از درمان‌های ناکارآمد یا مضر را ترغیب می‌کند، منع خواهد کرد. برخی از نمونه‌هایی که توییتر روی حذف و عدم انتشار آن‌ها تاکید دارد چنین توییت‌هایی هستند: «رعایت فاصله اهمیتی ندارد.» و «اگر بتوانید ۱۰ ثانیه نفس خود را حبس کنید، کرونا ندارید.»

توییتر گفته است که این موارد قوانین جدیدی نیستند، اما محتوای مضر را شفاف‌تر می‌سازد. راهنمایی‌های جدید در حالی صورت می‌گیرد که شبکه‌های اجتماعی سعی در جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا دارند. با این حال، شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز با دقت به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای کمک به کنترل این بیماری بوده‌اند. روز چهارشنبه، فیس بوک اعلام کرد در حال ایجاد یک مرکز آنلاین جدید است تا کاربران بتوانند به‌راحتی از منابع معتبر، اطلاعاتی در مورد کرونا پیدا کنند. هنوز مشخص نیست که تلاش‌ها برای جلوگیری از اطلاعات نادرست چقدر مؤثر بوده است. روزنامه‌ی نیویورک تایمز در اوایل این ماه گزارش داد که انتشار ده ها فیلم، عکس و پست که شامل اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا است در میان شکاف رسانه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد. با تمام این تفاسیر اما توییتر نگفته است که چند توییت برای اطلاعات نادرست از ویروس کرونا حذف شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید