افزایش تراکنش‌‌های کارتی پس از شیوع کرونا در کشور - تکفارس 
افزایش تراکنش‌‌های کارتی پس از شیوع کرونا در کشور - تکفارس 

افزایش تراکنش‌‌های کارتی پس از شیوع کرونا در کشور

محمدرضا داوری
۷ اسفند ۱۳۹۸ - 17:45
افزایش تراکنش‌‌های کارتی پس از شیوع کرونا در کشور - تکفارس 

تعداد تراکنش‌های کارتی پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در طی هفته گذشته به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، این افزایش تعداد تراکنش‌های بانکی در شرایطی صورت گرفته که بسیاری از کسب‌ و کارها اعلام کرده‌اند که به دلیل گسترش ویروس کرونا و لغو بسیاری از برنامه‌های تفریحی و همایش‌ها زیان کرده‌اند. با این که به نظر می‌رسد برخی از کسب‌وکارها با کاهش درخواست مواجه شده‌اند، در مقابل بخش دیگری از کسب و کارهای آنلاین که اقدام به فروش کالا می‌کنند با افزایش فروش مواجه بوده‌اند.

گزارش‌ها و آمار جمع‌آوری شده از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و PSPها نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های خرید که به صورت آنلاین طی هفته اول اسفند در مقایسه با هفته اول بهمن‌ماه انجام‌ شده به صورت روزانه رشد قابل توجهی داشته‌اند. در این دوره زمانی تعداد تراکنش‌های کارتی بدون حضور کارت (‌ Not Card Present) یا تراکنش‌های انجام شده از طریق IPG به طور متوسط روزانه در حدود ۲ میلیون تراکنش افزایش پیدا کرده است.
بسیاری دلیل افزایش خرید آنلاین در کشور شرایط فعلی عنوان می‌کنند که بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند به ‌جای مراجعه فیزیکی به فروشگاه‌ها کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. نکته قابل توجه افزایش تراکنش‌های غیرحضوری یا تراکنش‌های انجام شده از طریق IPG نیست؛ بلکه تعداد تراکنش‌هایی که از طریق پایانه‌های فروش نیز انجام شده است افزایش یافته است.

در خصوص این موضوع مصطفی امیری، مدیرعامل شرکت پرداختی زرین‌پال با اعلام این که آنها رشد در زمینه تعداد تراکنش‌ها را تجربه می‌کنند، گفت:

هنوز زود است که بگوییم این افزایش پرداخت به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور است؛ اما با توجه به اینکه در روزهای بهمن ‌ماه و به دنبال اجرای رمز دوم پویا، شاهد ریزش بیش از ۳۰ درصد تراکنش‌ها بودیم ولی حالا شرایط برعکس شده و با افزایش تراکنش‌ها مواجه هستیم.

مصطفی امیری شاید به شکل صد‌ در صد بر این باور نباشد که شیوع ویروس کرونا و نگرانی در این زمینه بسیاری از مردم را به سمت خرید آنلاین کشانده است.

طبق گزارش‌های شرکت‌های PSP مقایسه آمار هفته اول اسفند و هفته اول بهمن ماه نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های انجام شده روی پایانه‌های فروش در همین دوره زمانی روزانه بیش از ۵ میلیون افزایش یافته است. نکته قابل توجه و همچنین قابل پیش‌بینی این است که بیشترین خرید و بیشترین تراکنش‌ها روی پایانه‌های فروش نصب شده در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوزام بهداشتی بوده است.
طبق بررسی‌ آمار تراکنش‌های شرکت‌های پی‌اس‌پی در هفته اول اسفند و هفته اول بهمن نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های به صورت روزانه بیش از ۷ میلیون تراکنش افزایش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید