عکس لپ تاپ گوگل پیکسل بوک گو لو رفت - تکفارس 
عکس لپ تاپ گوگل پیکسل بوک گو لو رفت - تکفارس 
عکس لپ تاپ گوگل پیکسل بوک گو لو رفت - تکفارس 

عکس لپ تاپ گوگل پیکسل بوک گو لو رفت

مهدی داوری
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 17:00
عکس لپ تاپ گوگل پیکسل بوک گو لو رفت - تکفارس 

شرکت گوگل در روز ۱۵ اکتبر با برگزاری رویداد اختصاصی نیویورک از نسل جدید محصولات خود رونمایی می‌کند. محصولاتی که شامل خانواده گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ و دستگاه‌های هوشمند نظیر اسپیکر و برخی دیگر می‌شود.

پیش‌ بینی می‌شود که سری جدید گوشی‌های پرچمدار گوگل یعنی Pixel 4 و ۴ XL که برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار هستند، در ماه اکتبر (اوایل مهر ماه) رونمایی شوند. اخیراً با توجه به بررسی‌های انجام شده گوشی‌های جدید گوگل، میان‌رده‌های Pixel 3A و Pixel 3A XL عملکرد بسیار خوبی داشته‌ و با دوربین‌های خود کاربران بسیاری را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند و همچنین یکی از برترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ شناخته شده‌اند. بی شک سرمایه گذاری درست گوگل باعث خلق چنین موقعیتی برای گوشی‌های پیکسل شده است.

اما سال گذشته، علی‌رغم دوربین‌های استثنایی و تحسین منتقدان نسبت به Pixel 3 و Pixel 3 XL، فروش چشمگیری نداشتند. دلیل آن می‌تواند این باشد که این سری از گوشی‌های گوگل منحصر به شرکت وریزون بوده‌اند و یا می‌توان گفت که مردم به اندازه گذشته گوشی هوشمند خریداری نمی‌کنند که البته دلیل آن نیز استفاده شرکت‌ها از تکنولوژی‌های گران قیمت در محصولات خود است که باعث افزایش چشم گیر قیمت گوشی‌های هوشمند شده است.

سیستم‌عامل‌های این سری از محصولات گوگل، Pixel 4 و ۴ XL بهترین عملکرد را بین سایر گوشی‌های گوگل خواهند داشت و حتی ممکن است با محصولات کمپانی اپل و یا سامسونگ به رقابت بپردازند.

اما در حالی که انتظار داشتیم گوگل بزودی در کنار گوشی جدید خود از تبلت پیکسل رونمایی کند و آن را معرفی کند اما گویی قرار است یک لپ تاپ کوچک اما با مشخصات قابل توجه را معرفی کند. این مدل پیکسل بوک گو نام داشته و یک کروم بوک خوش قیمت با مشخصات برجسته محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم کمی در مورد لپ تاپ قبلی این کمپانی یعنی پیکسل بوک گوگل بدانید باید گفت که این تبلت یک کروم بوک بود که در زمان عرضه به قیمت ۹۹۹ دلار توسط گوگل ساخته شده بود. در ابتدای عرضه کاربران می‌خواستند بدانند که این دستگاه برای چه کسانی ساخته شده است و آیا توانایی رقابت با لپ تاپ‌های قابل تبدیل پشتیبانی کننده سیستم عامل ویندوز، لپ تاپ‌های مک بوک و تبلت‌های سرفیس مایکروسافت و محصولاتی نظیر اعضای خانواده آی پد شرکت اپل را دارد یا خیر؟ آن‌ها همچنین می‌خواسند بدانند که آیا لپ تاپی که برای اجرای نرم‌افزارهای اندروید و مرورگر کروم ساخته شده است؟

جواب همه این سوالات بسته به ماهیتی دارد که برای هر کاربری متفاوت است. به این معنی که به چه دلیلی می‌خواهید یک لپ تاپ بخرید یا به عبارت ساده‌تر می‌خواهید با لپ تاپ خود چه کاری را انجام دهید؟ برخی از کاربران برای ویرایش سازی تصاویر یا فایل‌های ویدیویی برای خرید یک دستگاه اقدام می‌کنند و برخی دیگر صرفا برای اجرای بازی یا فایل‌های مجموعه آفیس، با این حال می‌توان گفت که به طور کلی یک لپ تاپ ساده و سریع می‌تواند فرامین ۹۰ درصد از کاربران را اجرا کند اما آن ۱۰ درصد باقیمانده باید مطابق با نیازهای خاص خود محصولی خاص را انتخاب کنند.

پیکسل بوک گوگل ضخامتی در حدود ۱۳ میلی متری و وزنی در حدود ۱۱۳۵ گرم دارد. این لپ تاپ به یک شاسی آلومینیومی و پوشش محافظتی گوریلا گلس مجهز شده است و از هر نظر مقاومت بسیار بالایی را ارائه می‌کند. پیکسل بوک گوگل علی رغم داشتن ضخامتی بسیار باریک یک صفحه کلید منحصر بفرد را نیز در اختیار شما می‌گذارد. در واقع می‌توان گفت که کیبورد این دستگاه در مقایسه با کیبورد هر لپ تاپ دیگری مخصوصا سرفیس پرو مایکروسافت و مک بوک اپل کارایی بهتری را ارائه می‌کند. این صفحه کلید همچنین بر خلاف صفحه کلید بیشتر لپ تاپ‌های کروم بوک به یک سیستم روشنایی کاربردی نیز مجهز شده است تا امکان کار کردن راحت در شرایط کم نور را نیز برای کاربران فراهم سازد.

گوگل در ساخت پیکسل بوک فاکتورهای مختلف را به گونه‌ای هنرمندانه در کنار هم قرار داده است تا محصولی کاربردی را ارائه کند. می‌توان گفت که برجسته‌ترین عنصر طراحی به کار رفته در این دستگاه روکش شیشه‌ای پشتی آن محسوب می‌شود. این روکش توانایی پیکسل بوک را در دریافت کردن سیگنال‌های وایرلس افزایش داده و علاوه بر این ساختار متقارن زیبایی را نیز در این دستگاه ایجاد می‌کند. گوگل همه توانش را به کار گرفته است تا یک محصول متقارن را ارائه کند به همین دلیل زمانی که به پیکسل بوک نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که از چهار قسمت این لپ تاپ زیبا، سه قسمت آن با یک پنل سفید تزیین شده است.

پنل سفید به کار رفته در پایه صفحه کلید پیکسل بوک جالب‌ترین قسمت سفید رنگ این لپ تاپ هیبریدی است. گوگل در ساخت تکیه گاه‌های دست این قسمت از عنصر سیلیکون استفاده کرده است و اصرار دارد که رنگ این پنل با گذشت زمان زرد یا کثیف نمی‌شود. مهندسان گوگل از این ماده به مدت یک سال در لپ تاپ‌های قدیمی استفاده کردند تا کارایی آن را تست کنند. در واقع می‌توان گفت که استفاده از این ماده باعث شده است که تایپ کردن با پیکسل بوک در مقایسه با تایپ کردن با لپ تاپ‌های دارای پوشش سرد آلومینیومی دلپذیرتر شود. پنل صفحه کلید لپ تاپ قابل تبدیل گوگل دو کاربرد منحصر بفرد دیگر نیز دارد :

  1. از تحت فشار قرار گرفتن نمایشگر توسط کلیدهای کیبورد جلوگیری می‌کند
  2. یک صفحه ضد لغزشی را در هنگام استفاده از پیکسل بوک در قالب یک تبلت نیز در اختیار شما می‌گذارد

در ساخت پیکسل بوک گوگل از یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی با نسبت تصویر ۳ به ۲ و رزولوشن ۲۴۰۰×۱۶۰۰ پیکسلی استفاده شده است. این نمایشگر ظاهر بسیار زیبایی دارد و مطالب را با روشنایی خوبی در روزهای آفتابی نشان می‌دهد، اما نور را به میزان زیادی منعکس می‌کند.

گوگل در ساخت مدل پایه لپ تاپ خود از نسل هفتم پردازشگرهای اینتل کور i5 در کنار یک رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده کرده است. این اعداد بیشتر از آنچه هستند که یک کاربر از یک کروم بوک انتظار دارد با این حال سازنده مشهور آمریکایی توانسته است آن‌ها را در یک ترکیب بسیار خوب ارائه کند. پردازشگر به کار رفته در پیکسل بوک سرعت قابل قبولی دارد. این پردازشگر به کمک رم به کار رفته در این دستگاه امکان اجرای چند نرم‌افزار را به طور همزمان برای شما فراهم می‌سازد.

حافظه به کار رفته در لپ تاپ گوگل نیز شاید در نگاه اول محدود به نظر برسد اما به راحتی فضای لازم برای ذخیره سازی فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌های صوتی ضبط شده با استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید را در اختیار شما می‌گذارد. پیکسل بوک به یک پد لمسی شیشه‌ای سریع و دقیق نیز مجهز شده که عملکرد بالایی دارد. یکی از تفاوت‌های ویژه پیکسل بوک با سایر لپ تاپ‌های قابل تبدیل محل قرار گیری اسپیکرها است. این سخت افزارها در لپ تاپ‌های عادی در پایه صفحه کلید گذاشته شده‌اند اما در محصول گوگل به داخل لولاهای تکیه گاهی برده شده‌اند تا در حالت بسته بودن نمایشگر صدای بهتری را ارائه کنند.

سیستم عامل کروم او اس به این منظور طراحی شده است که امکان استفاده از نرم‌افزارهای وب مبنا و مخصوصا نرم‌افزارهای وبی را که برای کروم طراحی شده‌اند، در اختیار شما بگذارند. در این پلتفرم شما می‌توانید هر صفحه وبی را که می‌خواهید در قالب یک ویندوز ذخیره کنید و سپس آن را مانند یک نرم‌افزار مستقل اجرا نمایید. در سیستم عامل کروم او اس شما همچنین می‌توانید هر پنجره را به چند قسمت تقسیم کنید، نرم‌افزارهای مورد نظر خود را در قالب یک فایل سیستمی ذخیره کنید و علاوه بر این هرآنچه را که می‌خواهید از گوگل درایو دریافت نمایید. این سیستم امکان دستیابی به فرآیندهای فوق را به واسطه یک پد لمسی، صفحه کلید یا نمایشگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

با این حال می‌توان گفت که برترین ویژگی این سیستم عامل پایدار و کارآمد بروزرسانی‌هایی است که هر شش هفته یک بار برای آن منتشر می‌شود.

گوگل اسیستنت در پیکسل بوک با فشار دادن یک کلید در کیبورد فعال می‌شود. بعد از فشار دادن این کلید، زمانی که این دستیار مجازی اجرا شد، شما می‌توانید با نوشتن سوال خود پاسخ مورد نظر را به طور کتبی دریافت کنید یا با گفتن عبارت اوکی گوگل “OK Google” و پرسیدن سوال مورد نظر به طور شفاهی پاسخ سوال خود را به صورت صوتی دریافت نمایید.

گوگل اسیستنت در پیکسل بوک همان کارایی خوبی را که در یک گوشی همراه یا گوگل هوم ارائه می‌کند، در اختیار شما می‌گذارد. این دستیار مجازی همچنین می‌تواند محتویات نمایش داده شده بر روی نمایشگر را بخواند و علاوه بر این بهترین پاسخ را بر اساس آنچه که بر روی نمایشگر وجود دارد، ارائه کند. گوگل اسیستنت پیکسل بوک از هوش بالایی برخوردار است و می‌تواند مطالبی را که کاربر برجسته کرده است، مورد توجه قرار دهد. این نرم افزار علاوه بر این می‌تواند در مورد یک عبارت که با پیکسل بوک پن (Pixelbook Pen) دور آن خط کشیده شده است، جست و جوهای مختلفی را انجام دهد.

اما حالا بعد از مدت‌ها شاهد این هستیم که گوگل به سراغ ساخت یک لپ تاپ جدید برود. لپ تاپ پیکسل بوک گو برخلاف مدل‌های Go که عمدتا مدل‌هایی اقتصادی و رده پایه هستند، از مشخصات رده بالا بهره می‌برد و باید در واقع آن را نسخه کوچک‌تر پیکسل بوک نسل قبلی دانست. به تازگی وب سایت ۹to5Google موفق شد اولین تصاویر لو رفته از پیکسل بوک گو را بدست آورد. عجیب است که چرا گوگل نام Go را برای این لپ تاپ در نظر گرفته است.

نسخه فعلی پیکسل بوک در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سال گذشته گوگل به جای رونمایی پیکسل بوک جدید از تبلت پیکسل اسلیت رونمایی کرد. البته تبلت یا کروم بوک‌های گوگل عمدتا قدرتمند و با مشخصات بزرگ همراه هستند. در این بین پیش بینی می‌شود که پیکسل بوک گو نیز از این ویژگی‌ها بهره ببرد و یک مدل معمولی نیست.

پردازنده Core i7، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه اس اس دی ۵۱۲ گیگابایتی، صفحه نمایش ۴K و برخی از این قبیل، ویژگی‌های احتمالی پیکسل بوک گو را تشکیل می‌دهد. در تصاویر انتشار یافته این لپ تاپ کیفیت ساخت پریمیومی داشته و متفاوت از طراحی پیکسل بوک نسل فعلی می‌باشد.

گویی گوگل به طراحی جدید روی آورده و همچنان کیفیت بالا این لپ تاپ را حفظ کرده است. در هر صورت جزئیات کافی نیست و باید تا ۱۵ اکتبر و رویداد نیویورک منتظر ماند تا اطلاعات دقیق دردسترس قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید