سرویس MoviePass در ۲۳ شهریور خاموش شد - تکفارس 
سرویس MoviePass در ۲۳ شهریور خاموش شد - تکفارس 
سرویس MoviePass در ۲۳ شهریور خاموش شد - تکفارس 

سرویس MoviePass در ۲۳ شهریور خاموش شد

مهدی داوری
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - 08:33
سرویس MoviePass در ۲۳ شهریور خاموش شد - تکفارس 

سرویس MoviePass زمانی یکی از سرویس‌هایی بود که در زمان خود بر صنعت سینما حاکم بود اما جمعه ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) به طور رسمی اعلام شد که کار این سرویس به پایان خواهد رسید و این سرویس رسما ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) خاموش خواهد شد.

از دلایل خاموش شدن کامل سرویس MoviePass می توان به عدم موفقیت این سرویس بعد از کمک‌های مالی فراوانی که به آن شد نام برد.

شرکت‌ مادر سرویس MoviePass یعنی کمپانی هلیوس و متسن آنالیتیکس (Helios and Matheson Analytics) پیش از این اعلام کردند که برنامه‌های استراتژیک مالی برای سرویس MoviePass دارند اما انگار این برنامه‌ها به نتیجه قابل قبولی نرسیده است. اما حالا گویا کمپانی هلیوس و متسن آنالیتیکس قصد دارند که سرویس خود را به فروش برسانند.

اما حالا نه سرویس MoviePass و نه شرکت مادر یعنی کمپانی هلیوس و متسن آنالیتیکس به درخواست‌ها پاسخ سریع و فوری ندادند.

سرویس MoviePass در رقابت با سرویس Sinemia بود که در این رقابت تصمیم گرفت که قیمت بلیط‌های خود را بسیار کاهش بدهد و از طرفی قابلیت برگرداندن بلیط را به سرویس خود اضافه کند.

این سرویس تهیه بلیط با تصمیم باز پرداخت برنامه نامحدود ۱۰ دلاری خود در ماه مارس تلاش کرد که دوباره به رقابت برگردد اما این تصمیم پر از محدودیت‌های مختلفی بود که باعث ضرر و زیان فراوان این شرکت شد.

در ماه اوت گذشته طبق آمارها و گزارش‌های منتشر شده سرویس MoviePass دچار زیان‌های مالی فراوانی شد حتی این سرویس در اقدامی بسیار عجیب گذرواژه برخی از کاربران خود را تغییر داد تا این کاربران نتوانند وارد این سرویس شوند و از سفارش بلیط جلوگیری کنند و درخواست خود از این اشتراک را به شکل کامل لغو کنند.

حتی بعد از این اتفاقات باز هم در اقدامی عجیب معلوم شد که سرویس MoviePass پایگاه داده خود را رمزنگاری نمی‌کند و در آن خبری از محافظت از اطلاعات کاربران نیست و همین باعث می‌شود تا اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان به صورت آنلاین قابل نفوذ و به سرقت رفتن باشد.

با تمامی این اوصاف اما بالاخره کار سرویس MoviePass به پایان رسیده است و باید ببینیم که کمپانی هلیوس و متسن آنالیتیکس چه برنامه‌ای برای آینده خود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید