تلاش کارمندان پورشه جهت تولید Taycan در تسوفنهاوزن - تکفارس 
تلاش کارمندان پورشه جهت تولید Taycan در تسوفنهاوزن - تکفارس 
تلاش کارمندان پورشه جهت تولید Taycan در تسوفنهاوزن - تکفارس 

تلاش کارمندان پورشه جهت تولید Taycan در تسوفنهاوزن

مسلم رفیعی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 13:00
تلاش کارمندان پورشه جهت تولید Taycan در تسوفنهاوزن - تکفارس 

نخستین مدل Porsche Taycan، روز دوشنبه به دنبال اولین نمایش بزرگ این وسیله نقلیه الکتریکی در هفته گذشته، در اشتوتگارت تولید شد. Taycan در منطقه تسوفنهاوزن اشتوتگارت کارخانه مختص‌به‌خود را دارد. اما به نظر می‌رسد که همیشه اینگونه نبوده است.

وارنر رش (Werner Weresch)، رئیس شورای کارخانه، طی مراسم افتتاح این بخش در روز دوشنبه گفت:

تسوفنهاوزن مکان مورد‌نظر نبود.

ماتیاس روتر (Matthias Rauter)، سخنگوی منابع انسانی پورشه ادامه داد:

همه‌چیز در مورد امور مالی است. ساخت این کارخانه در جایی در وسط ناکجاآباد بسیار ساده‌تر خواهد بود. اما کارگران کارخانه و همچنین هیئت مدیره پورشه می‌خواستند که تولید Taycan به تسوفنهاوزن منتقل شود. این کارخانه همان جایی است که پورشه، مدل نمادین ۹۱۱ خود را می‌سازد و همچنین محل ساخت مدل ۳۵۶؛ اولین اتوموبیل اسپورت پورشه، در سال ۱۹۵۰ است. کارمندان اصرار داشتند که Taycan را باید در تسوفنهاوزن یعنی در قلب پورشه ساخت.

بنابراین کارمندان این شرکت، پول خود را در داخل دهانشان قرار می‌دهند. اتحادیه کارگران موافقت کردند که افزایش ۰٫۲۵ درصدی کل دستمزد برنامه‌ریزی شده خود را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵، ببخشند، البته منوط به اینکه در نهایت، به آن‌ها بازپرداخت شود. علاوه بر این، برخی از اعضای هیئت مدیره مستقر در اشتوتگارت و چندی از اعضای هیئت مدیره پورشه نیز موافقت کرده‌اند که ۰٫۵ درصد از افزایش برنامه‌ریزی شده حقوق خود را تسلیم کنند، بدون اینکه هیچ تضمینی برای بازپرداخت دوباره این پول وجود داشته باشد.

روتر در ادامه گفت:

این ایده شورای کار بود. آن‌ها گفتند که در پایان، وضعیت بهتری نسبت به گذشته خواهیم داشت.

روتر گفت که از سال ۲۰۲۱ تا پایان سال ۲۰۳۰، کارمندان شرکت‌کننده در این برنامه، بازپرداخت سالانه‌ای معادل ۷۶۰ یورو دریافت خواهند کرد. در کل، این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که تمامی وجوه را به علاوه ۰٫۰۳% بهره مرکب، به کارگران برگرداند. یکی دیگر از سخنگوهای پورشه نیز تأیید کرد که:

پس از بازپرداخت کامل پول، هنگامی که کارمندان واجد شرایط افزایش مجدد حقوق باشند، این افزایش براساس این فرض انجام خواهد شد که آن‌ها پیش از این، افزایش دستمزدها را تجربه کرده‌اند.

درمجموع، پورشه می‌گوید که ۲۵۰۰۰ کارمند در ابتدا تصمیم به انتخاب این طرح بودجه‌ای گرفته‌اند که این میزان، ۲۵ درصد از ۷۰۰ میلیون یوروی لازم برای افتتاح تاسیسات جدید تسوفنهاوزن را پوشش می‌دهد. این تعداد تا به امروز، به حدود ۳۴۰۰۰ کارگر افزایش یافته است.

آلبرشت ریمولد (Albrecht Reimold)، عضو هیئت اجرایی تولید و تدارکات پورشه گفت:

هر چیز دیگری به غیر از تولید Taycan در تسوفنهاوزن، یک اشتباه بزرگ بوده است.

Taycan اولین خودروی کاملاً الکتریکی پورشه است و عملکردی عالی را از خود نشان می‌دهد. ‌این اتوموبیل در ابتدا در دو مدل Turbo و Turbo S موجود خواهد بود. Taycan از یک باتری لیتیوم یونی ۹۳٫۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد، مدل اولی ۶۷۰ و دومی ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. Taycan در حال حاضر قابل سفارش است، قیمت‌های آن از ۱۵۰۹۰۰ دلار برای مدل Turbo و ۱۸۵۰۰۰ دلار برای مدل Turbo S آغاز می‌شوند.

تایکان ۲۰۲۰ تنها بخشی از سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد یورویی است که توسط پورشه جهت پیشبرد ابتکارات تحرک برقی تا سال ۲۰۲۲، در نظر گرفته شده است.

و در آخر، صحبت‌های وینفرد کرتشمان (Winfried Kretschmann)، جانشین فرماندار بادن وورتمبرگ (ایالتی که اشتوتگارت در آن واقع شده است) و کسی که در طی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه کارخانه Taycan سخنرانی نمود:

خطاب به ایلان ماسک: با ایده‌های طرفدار محیط‌زیست، می‌توانید وضعیت مالی خود را بهبود ببخشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید