پرونده فیسبوک زیر دست دادستان آمریکایی - تکفارس 
پرونده فیسبوک زیر دست دادستان آمریکایی - تکفارس 
پرونده فیسبوک زیر دست دادستان آمریکایی - تکفارس 

پرونده فیسبوک زیر دست دادستان آمریکایی

سجاد اسدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 16:03
پرونده فیسبوک زیر دست دادستان آمریکایی - تکفارس 

دفتر دادستان کل نیویورک امروز در بیانیه‌ای گفت است که گروهی از افراد دارای صلاحیت در حال بررسی نقض احتمالی قوانین ضد انحصاری توسط فیسبوک هستند.

این بررسی‌ها توسط دادستان کل نیویورک، لتیتا جیمز انجام می‌شود. همچنین در جریان بررسی‌ها، وکلایی از کولورادو، فلوریدا، نبراسکا، کارولینای شمالی، اوهایو، تنسی، آیووا و ناحیه کلمبیا نیز حضور دارند.

جیمز در بیانات خود گفت:

بزرگترین پلتفرمهای رسانه اجتماعی در دنیا هم باید از قوانین پیروی کنند و به مشتریان خود احترام بگذارند. مفتخرم که در جریان بررسی احتمال به خطر افتادن کاربران توسط فیسبوک، مسئولیت رهبری ائتلاف دو حزبی وکلا را برعهده دارم.

در بیانیه منتشر شده توسط دادستانی مواردی مثل “در معرض خطر قرارگرفتن داده‌های مصرف کنندگان توسط فیسبوک، کاهش کیفیت گزینه‌های مصرف کنندگان و یا افزایش قیمت تبلیغات” به عنوان اهداف اصلی این بررسی‌ها اعلام شده است.

این بررسی‌ها جدیدترین مشکلی است که برای این رسانه بزرگ اجتماعی پیش آمده و حتی باعث شده تا جریمه‌ای ۵ میلیارد دلاری توسط کمیسیون تجارت فدرال بر علیه فیسبوک وضع شود. این آژانس همچنان در حال تحقیقات بیشتر روی پرونده فیسبوک و احتمال نقض قوانین توسط آن است.

فیسبوک در همین زمان با مشکل دیگری نیز روبروست. وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات خود را بر روی گوگل و فیسبوک درباره احتمال نقض قوانین مربوط به ضد انحصار آغاز کرده که می‌تواند برای این دو شرکت مشکل ساز باشد. تحقیقات جداگانه‌ای در هفته آینده توسط نهاد دیگری روی فعالیت‌های گوگل انجام خواهد شد.

شایان ذکر است که فیسبوک از صحبت در رابطه با این مسائل تا این لحظه خودداری کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید