خودنمایی هواوی با گوشی تاشو - تکفارس 
خودنمایی هواوی با گوشی تاشو - تکفارس 

خودنمایی هواوی با گوشی تاشو

امیر محمد مریخی
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 12:00
خودنمایی هواوی با گوشی تاشو - تکفارس 

هوآوی وعده داده بود که از گوشی تاشو و مجهز به فناوری ۵G خود در نمایشگاه MWC پرده برداری کند. حال هوآوی به وعده خود عمل کرده و تیزری از این گوشی منتشر کرده که تاریخ رونمایی را ساعت ۱۴:۰۰ ۲۴ام فوریه اعلام می‌کند.

این گوشی از مودم Balong 5000 5G و پردازنده مرکزی کرین ۹۸۰ بهره می‌برد، به نظر می‌رسد که این گوشی از وسط و به سمت داخل جمع می‌شود به طوری که صفحه نمایش در سطح خارجی قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه اسم این رویداد Internet of Everything است، احتمال می‌رود که روتر خانگی ۵G نیز حضور داشته باشد. این روتر از همان مودم گوشی تاشو هواوی استفاده می‌کند و از پروتکل هوشمند هواوی یعنی HiLink نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اینکه وای فای ۸۰۲٫۱۱ac سرعت مناسب را برای اینترنت ۵G فراهم نمی‌کند، این روتر خانگی از نسل ششم وای فای بهره می‌برد با توجه به اینکه هنوز هیچ گوشی از این نسل وای فای پشتیبانی نمی‌کند احتمالا نسل بعدی گوشی‌های هوآوی از این استاندارد پشتیبانی خواهند کرد.

اما سایر رقبا نیز برای گوشی‌های تاشو برنامه دارند، سامسونگ از گوشی تاشو خود در ۲۰ام فوریه رونمایی می‌کند. شیائومی نیز در حال کار بر روی گوشی تاشو خود است اما هنوز تاریخ رونمایی از آن را مشخص نکرده‌است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید