فیسبوک تبلیغات ضد مهاجرتی ترامپ را حذف کرد - تکفارس 
فیسبوک تبلیغات ضد مهاجرتی ترامپ را حذف کرد - تکفارس 
فیسبوک تبلیغات ضد مهاجرتی ترامپ را حذف کرد - تکفارس 

فیسبوک تبلیغات ضد مهاجرتی ترامپ را حذف کرد

امیر مریخ
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 10:37
فیسبوک تبلیغات ضد مهاجرتی ترامپ را حذف کرد - تکفارس 

فیس بوک در روز دوشنبه اعلام کرد که در طی تبلیغات رای گیری میان دوره‌ای ایالات متحده، رئیس جمهور فعلی امریکا، دونالد ترامپ برای با هدف ادامه‌ی دوران ریاست جمهوری خود، تبلیغات ضد مهاجرتی قرار داد که این اقدام وی از نظر فیسبوک، برخلاف قوانین بوده و در نتیجه مسئولین آن در صدد حذف این پیام از شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک برآمدند. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

بر اساس خبرگزاری The Daily Beast این حرکت شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک به نوع خود به یکی از بزرگترین اقدامات یک شبکه در مقابل درخواست مقام ریاست جمهوری ایالت متحده‌ی امریکا به شمار می‌آید که تا به حال در تاریخ بی‌سابقه بوده است، با این حال شبکه‌های کابلی این کشور نیز پیش از این واقعه، از قرار دادن تبلیغات انتخابات میان دوره‌ای دونالد ترامپ بر روی شبکه‌ی خود خود داری کرده بودند، این شبکه‌ها، از جمله شبکه‌های CNN, NBC و Fox News ابراز داشتند که محتوای این تبلیغات به شدت نژادپرستانه بوده و از قوانین و خط مشی‌های آن‌ها پیروی نمی‌کرده است.

در طی این ویدئو‌ی تبلیغاتی جنجالی، ما شاهد مصاحبه از فردی به نام لوئیس بروکومانتس (Luis Bracamontes) هستیم، وی که خود یک مهاجر غیر ثبت شده است، به جرم کشتن دو افسر پلیس در ایالت کالیفرنیا محکوم شده است. در طی این تبلیغات به شکل نادرست و اشتباهی سعی شده است تا این عمل ناصحیح بروکومانتس به کاروان‌های مهاجرتی که از مکزیک به سمت مرز‌های امریکا می‌آیند بست داده شوند و نتیجه گیری غلطی را به مخاطبان ارائه دهد.

سخنگوی فیسبوک در مورد این تبلیغ در طی بیانیه‌ای به خبرگزاری CNET ابراز داشت:

این تبلیغات خاص به طرز ویژه‌ای دستورالعمل‌ها و قوانین را در حوزه پیام‌های تبلیغاتی زیر پا گذاشت و به این ترتیب ما به ناچار مجبور به حذف آن از شبکه‌ی اجتماعی خود شدیم. در حالی که این ویدئو همچنان اجازه‌ی قرار گرفتن بر روی فیسبوک در غالب یک پست را دارد اما قوانین فیسبوک این اجازه را نخواهد داد تا با مزامین نادرست و اخبار اشتباه بتوان کسب درآمد کرد.

در طی این تبلیغات، رای دهندگان اهل ایالت فلوریدا و آریزونا هدف قرار داده شده‌اند به طوری که از آنان در خواست شده است تا در انتخاب میان دوره‌ای ایالات متحده به کمپین دونالد ترامپ رای داده شود. همانطور که درون این تبلیغ با تشویق رای دهندگان به رای داد به جمهوری خواهان، پیام این دسته به این شکل بیان می‌شود:

امریکا نمی‌تواند به خود اجازه دهد که این حمله و تجاوز در حقش روا شود. از حرکت و ادامه‌ی فعالیت این کاروان‌های مهاجرتی باید جلوگیری شود. رئیس جمهور ترامپ به همراه همپیمانانش این وعده را می‌دهند تا از مرزهای ما محافظت کنند و همچنین امنیت و آرامش را برای ما خانوده‌های امریکایی فراهم آورند.

در این جا باید به این نکته اشاره کنیم که شبکه‌ی فیسبوک در مورد قرار دادن پست‌های تبلیغاتی قوانین سخت گیرانه‌تری را در نظر می‌گیرد. از آنجایی که مخاطبان فیسبوک از محتوی تبلیغات‌ها اطلاع ندارند و در واقع هر فردی با هر ملیت و اعتقادی قابلیت مشاهده‌ی این تبلیغ‌ها را دارد، پس به این ترتیب قواعد قرار دادن تبلیغات نسبت به پست‌های معمولی، متفاوت است. همانطور که سخنگوی فیسبوک اعلام کرد این ویدئو این حق را دارد تا به عنوان یک پست معمولی قرار بگیرد چرا که همه‌ی افراد قابلیت مشاهده‌ی آن را ندارند و تنها در صورتی این ویدئو به چشمتان خواهد خورد که صفحات مربوط به جمهوری خواهان را دنبال و به عقاید آن‌ها علاقه‌مند باشید. قوانین فیسبوک در مورد قرار دادن پست‌های تبلیغاتی از این قرار است که این دسته از پست‌ها نباید از مزامین، شکه آور، حساسیت برانگیز، غیر محترمانه و یا نمایش بیش از حد معین خشونت، برخوردار باشند و در غیر این صورت فیسبوک اقدامات لازم را در جهت حذف این تبلیغات به عمل خواهد آورد.

با این حال همانطور که گفته شد این ویدئو حق قرار گرفته شدن در غالب یک پست معمولی را دارد و به عنوان مثال هم‌اکنون این پست در صفحه‌ی رسمی مدیریت کمپین انتخابات میان دوره‌ای دونالد ترمپ قرار دارد و همچنین صفحه‌ی رسمی دونالد ترامپ ،رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، نیز این پست را مورد بازنشر قرار داده است. خبرگزاری CNET همچنین با فرستادن ایمیلی، علت باقی ماندن این پست را از تیم کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ پرسید که تا به اینجای کار همچنان پاسخی در مورد آن دریافت نکرده است. نظر شما در مورد این اقدام چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.