پورش: دیگر ماشین دیزلی تولید نمی‌کنیم - تکفارس 
پورش: دیگر ماشین دیزلی تولید نمی‌کنیم - تکفارس 
پورش: دیگر ماشین دیزلی تولید نمی‌کنیم - تکفارس 

پورش: دیگر ماشین دیزلی تولید نمی‌کنیم

امیر مریخ
۲ مهر ۱۳۹۷ - 20:00
پورش: دیگر ماشین دیزلی تولید نمی‌کنیم - تکفارس 

مسیری سبز‌تر از همیشه، راهی است که این شرکت قصد حرکت در سمت آن را دارد، در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

پورشه با تازگی اعلام کرده است که آن‌ها قصد دارند تا خط تولیدی اتوموبیل‌های دیزلی خود را متوقف و از این معامله‌ی پر سود با هدف دستیابی به مقاصد مفیدتر، صرف نظر کنند. در طی بیانیه‌ای که این شرکت امروز صبح به انتشار رسانید، آن‌ها به طور کامل توضیح داده‌اند که با در نظر گرفتن روند رو به نزولی درخواست این نوع از اتوموبیل‌ها از سمت جامعه‌ی هدف، این شرکت تصمیم گرفته است تا با افزایش روز افزون تقاضای اتوموبیل‌های دوگانه سوز و الکتریکی، در آینده خط تولید خودرو‌های دیزلی خود را از حرکت باز دارد.

مدیر عامل این شرکت اتوموبیل سازی اولیور بلوم (Oliver Blume) نیز این نکته را خاطر نشان کرد که این شرکت با اقدام اخیر خود دست رد بر روی اوتوموبیل‌های دیزلی نمی‌زند، و اضافه کرد که سوخت فسیلی همچنان یک منبع انرژی مهم در سطح جهان در نظر گرفته می‌شود، با این حال، سوخت فسیلی در هیچ برهه از تاریخ به مهم‌ترین قسمت این شرکت تبدیل نشده و نخواهد شد. همچنین ما در ماه‌های اخیر نیز چنین جهت گیری را از جانب دیگر سازندگان نیز شاهد بوده‌ایم.

این طبیعی است که این غول اتوموبیل سازی آلمانی متمایل به ساخت اتوموبیل‌های الکتریکی و دوگانه سوز باشد. آن‌ها در سال گذشته نیز، از یک مدل جدید به نام ۲۰۱۹ Cayenne SUV رونمایی کرد که به شکل قابل توجهی فاقد هیچ گونه نسخه‌ی دیزلی بود، با این حال شرکت پورش در ماه‌های بعد از نسخه‌ی دوگانه سوز این مدل نیز پرده برداری کرد.

در اوائل سال اخیر، این شرکت اعلام کرده بود که آن‌ها تا سال ۲۰۲۲ قصد دارند تا سرمایه گزاری بر روی خودرو‌های سبز را دو برابر کنند تا جایی که آن‌ها در سال ۲۰۲۵، بتوانند برای هر خودرو‌ی جدیدی که توسط پورش ساخته می‌شود، جایی برای سوخت الکتریکی فراهم کنند، حالا چه این خودرو‌ها تماما الکتریکی باشند و یا اینکه به صورت دوگانه سوز با دیگر سوحت‌ها همراه شوند. پورشه همچنین در ادامه‌ سعی دارد تا خودروی اسپورت الکتریکی خود را با نام the Taycan که پیش از این با نام Mission E شناخته می‌شد، در طول برهه‌ی سال آینده منتشر کند. این تنها خودروی اسپورت با سوخت الکتریکی نیست که وارد بازار خواهد شد، پیش از این شرکت تسلا نیز از خودروی الکتریکی خود با نام Model S رونمایی کرده‌ بود.

با این اقدام اخیر پورشه در راستای کنار گذاشتن خودرو‌های دیزلی ،پازل جهت گیری شرکت‌ه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.