تصاویر جدیدی از هواوی پی ۲۰ لایت فاش شد؛ دوربین دوگانه،سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش۵٫۶ اینچی - تکفارس 
تصاویر جدیدی از هواوی پی ۲۰ لایت فاش شد؛ دوربین دوگانه،سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش۵٫۶ اینچی - تکفارس 

تصاویر جدیدی از هواوی پی ۲۰ لایت فاش شد؛ دوربین دوگانه،سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش۵٫۶ اینچی

پویان ایزدی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 12:30
هواوی پی 20 لایت

به زودی هواوی از هواوی پی ۲۰ رونمایی خواهد کرد. خبرها نشان از این دارند که در کنار رونمایی از هواوی پی ۲۰، پی ۲۰ لایت نیز رونمایی خواهد شد. چینی‌ها تأیید کرده‌اند که اعضای جدید سری پی را در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین ۹۷) معرفی خواهند کرد.

هواوی در دعوت‌نامه خود اشاره‌های زیادی به دوربین سه گانه هواوی پی ۲۰ کرده بود، اما طبق گفته‌های ایوان بلیس تنهای یکی از سه مدل معرفی‌شده دارای چنین دوربینی است. به همین جهت، اکنون انتظار داریم پی ۲۰ و پی ۲۰ لایت با دو دوربین در قاب پشتی و پی ۲۰ پلاس (یا پی ۲۰ پرو) با دوربین دوگانه معرفی شوند.

در اصل هواوی پی ۲۰ لایت بزرگترین تفاوتی که با دیگر مدل‌های ارائه‌شده دارد، پس از قیمت آن افزودن سنسور اثر انگشت به پشت گوشی است.در حالی‌که جانشین پی ۱۰ از حسگر اثرانگشت در پنل جلوی گوشی استفاده می‌کند. با وجود اینکه مدل «لایت» به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شده، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را حفظ کرده است. البته هر دو مدل، حاشیه‌های بسیار باریکی خواهند داشت و بریدگی در بالای نمایشگر آن‌ها ایجاد شده تا دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه در پنل جلو جای بگیرد.

برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که جانشین پی ۱۰، پنل پشتی از جنس شیشه خواهد داشت. به همین جهت، عضو رده‌بالای جدید سری «پی» با زبان طراحی جدید هواوی که همراه با میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو معرفی‌شده بود؛ همراه خواهد شد.

هواوی پی 20 لایت

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده جدید هواوی، گمان می‌کنیم این مدل به تراشه کرین ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی مجهز شده باشد؛ ضمن اینکه انتظار داریم پی ۲۰ لایت، رام EMUI 8.0 و سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ را اجرا کند. چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات احتمالی جانشین پی ۱۰ لایت خواهد بود. چینی‌ها برای این مدل، یک باتری ۳۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت را درنظر گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی گوشی جدید هواوی، از لنزهای ساخت زایس بهره خواهد برد و قادر به ارائه‌ی زوم هیبریدی است. با توجه به این مشخصات، به نظر می‌رسد پی ۲۰ لایت به عنوان یک میان‌رده، چندان ارزان نخواهد بود!

هواوی در تاریخ ۲۷ مارس یعنی ۷ فروردین گوشی‌های جدید خود را رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسید شرکت چینی هنوز برای رونمایی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس آمادگی ندارد. تمامی گوشی‌هایی که در تاریخ ۷ فروردین توسط هواوی معرفی خواهند شد، با بریدگی در بالای نمایشگر همراه خواهند بود و انتظار داریم مدل‌های رده‌بالا به پردازنده کرین ۹۷۰ با واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز شده باشند. بدین شکل، جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره خواهند برد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید