حذف حساب کاربری گوگل یا جیمیل شما (روش دائمی) - تکفارس 
حذف حساب کاربری گوگل یا جیمیل شما (روش دائمی) - تکفارس 

حذف حساب کاربری گوگل یا جیمیل شما (روش دائمی)

امین داسنورد
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 20:13
لوگوی جیمیل سرویس ایمیل شرکت گوگل

دلایل زیادی وجودی دارد که بعضی از مردم تصمیم به حذف راه‌های ارتباطی خود از طریق گوگل می‌گیرند. شاید بخواهیر مسیر متن‌بازتری را انتخاب کنید یا نگرانی‌های امنیتی دارید که شما را وادار به پیدا کردن جایگزین‌های گوگل می‌کند. مهم نیست دلایلتان چه باشد، اولین قدم برای پشت کردن به تمام خدمات گوگل، حذف حساب کاربری گوگل یا جیمیل شما است.

گوگل برای حذف حساب کاربری برای کاربرانش دو گزینه قرار می‌دهد:

گزینه‌ی اول حذف تنها جیمیل شما است؛ اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، نیاز به آدرس ایمیل دیگری دارید تا از خدمات مرتبط با گوگل نظیر Google Drive و Calendar استفاده کنید. این ایمیل نباید تحت سرویس جیمیل باشد.

گزینه‌ی دیگر حذف تمامی حساب‌های کاربری گوگل شما با همدیگر است؛ این حذف تمیز و بی‌دردسر تمام دسترسی شما را به آن دسته از محصولات گوگل که نیازمند حساب کاربری هستند قطع می‌کند.

روش‌های زیر تقریباً راه‌حل‌هایی تنها با یک کلیک هستند و گوگل حذف حساب‌های کاربری خود را را بسیار آسان نموده است و اطلاعات را برای شما پاک می‌کند. با وجود این‌ها، کارهایی وجود دارد که احتمالاً بخواهید برای آماده‌سازی این فرایند انجام دهید.

برای حذف حساب کاربری خود آماده شوید

مراحل را قدم به قدم انجام دهید.

گام اول: به دقت به تمام حساب‌های کاربری خود که در آن از جیمیل استفاده کرده‌اید فکر کنید و آن را قبل از حذف جیمیل خود با ایمیل دیگری بروزرسانی کنید. برای نمونه اگر در حساب بانکی خود از جیمیل استفاده می کنید، باید قبل از حذف جیمیل خود ایمیل استفاده شده در آن را تغییر دهید.

گام دوم: از اطلاعات خود فایل بکاپ بگیرید. ممکن است اطلاعات تنها جیمیل شما یا تمامی اطلاعات حساب گوگل شما باشد. اگر نمی‌خواهید بکاپ بگیرید می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید.

اما ابتدا شما را با نحوه‌ی دریافت اطلاعات ذخیره‌ شده‌‌ی شما در سرورهای گوگل آشنا می‌کنیم.

۱. وارد آن حساب گوگل خود که می‌خواهید حذف کنید شوید و به صفحه‌ی حساب کاربری(Account page) بروید.(می‌توانید این کار را هم‌چنین با کلیک کردن بر روی گزینه‌ی پروفایل در گوشه‌ی سمت راست و انتخاب گزینه‌ی My Account انجام دهید.)

جیمیل

۲. پایین گزینه‌ی Accounts & Preferences، بر روی  Delete your account or services کلیک کنید.

جیمیل

۳. بر روی Delete products کلیک کنید و رمزعبور خود را وارد کنید.

جیمیل

۴. حالا بر روی لینک Download Data  کلیک کنید.

جیمیل

۵. اطلاعات موجود می‌توانند شامل اطلاعات نقشه‌ی گوگل، Google Drive files، Google Photos Bookmarks، Contacts و سایر اطلاعات شما باشند. هنگام دریافت اطلاعات خود، می توانید انتخاب کنید که می‌خواهید کدام خدمات را ادامه دهید. بعد از انجام انتخابات خود، بر روی Next کلیک کنید.

جیمیل

۶. فرمت آرشیو خود را از بین فرمت‌های ZIP، TGZ یا TBZ و حداکثر سایز آرشیو را انتخاب کنید. می‌توانید تمام اطلاعات خود را در یک فایل زیپ حجیم ذخیره کنید؛ اما اگر ترجیح می‌دهید آن را به فایل‌های کوچک‌تر تقسیم کنید، این‌جا می‌توانید چنین انتخاب‌هایی انجام دهید. حجیم‌ترین سایز فایل موجود می‌تواند ۵۰ گیگابایت باشد و فایل‌های حجیم‌تر از ۲ گیگابایت با فرمت ZIP64 فشرده‌سازی می‌شوند.

۷. نحوه‌ی دریافت آرشیو را انتخاب کنید؛ می‌تواند از طریق ایمیل، Google Drive، Dropbox و یا OneDrive باشد.(اگر می‌خواهید برای آرشیو اطلاعات خود از لینک استفاده کنید، تنها یک هفته فرصت برای دریافت آن خواهید داشت.)

جیمیل

۸. هنگامی که تمام تنظمیات موردنیاز خود را انتخاب کردید، روی Create archive کلیک کنید. باتوجه به مقدار اطلاعات حساب کاربری شما – این فرایند می‌تواند ساعت‌ها یا روزها طول بکشد.

حذف حساب کاربری جیمیل

قبل از انجام این کار،عاقلانه است که همیشه یک بکاپ تهیه کنید. اما اگر نمی‌خواهید و یا این‌که بکاپتان تکمیل شده است، گام‌های بعدی را دنبال کنید:

۱. دوباره، وارد حساب کاربری جیمیل خود که می‌خواهید حذف کنید شوید و به صفحه‌ی اصلی اکانت خود بروید. پایین گزینه‌ی  Accounts & Preferences، گزینه‌ی Delete your account or services را انتخاب کنید. حالا، روی Delete products کلیک کنید و رمزعبور خود را وارد کنید. در نهایت، روی گزینه‌ی سطل آشغال کلیک کنید.

جیمیل

۲. در منوی ظاهر شده، ایمیلی را وارد کنید که با آن می‌توانید ازمحصولات دیگر گوگل مرتبط با حساب کاربری خود استفاده کنید. این آدرس ایمیل نمی‌تواند جیمیل باشد. ایمیل تأییدی به آن حساب برای تأیید صاحب حساب فرستاده خواهد شد. حسال کاربری جیمیل شما تا زمانی که بر لینک تأیید کلیک نکرده باشید پاک نمی‌شود. ایمیل را وارد کنید و روی  Send verification email کلیک کنید.

جیمیل

۳. هنگام کلیک بر روی ایمیل تأیید، پیامی را با اطلاعات اضافه درباره‌ی پیامدهای حذف حساب کاربری مشاهده خواهید کرد. روی فضای خالی برای تأیید حذف حساب ایمیل خود کلیک کنید(تیک بزنید) و Delete Gmail را انتخاب کنید.

جیمیل

حذف حساب کاربری گوگل

اگر ترجیح می‌دهید از تمام قسمت‌های حساب خود خلاص شوید و نمی‌خواهید دیگر از محصولات گوگل استفاده کنید، این مراحل را دنبال کنید:

۱. وارد حساب گوگلی که می‌خواهید حذف کنید شوید و به Account page بروید.

۲. پایین گزینه‌ی  Accounts & Preferences بر روی Delete your account or services کلیک کنید. حالا بر Delete Google Account and Data کلیک کنید و رمزعبور خود را هنگام نمایش منو وارد کنید.

جیمیل

۳. بر روی فضاهای خالی کلیک کنید(تیک بزنید) که  مسئولیت هرگونه هزینه برای خدمات پولی گوگل را برعهده می‌گیرید و حذف حساب کاربری و اطلاعاتتان را تأیید می‌کنید. حالا روی گزینه‌ی Delete Account کلیک کنید.

جیمیل

۴. حالا پیامی حذف اکانت شما را تأیید می‌کند. هم‌چنین این پیام حاوی لینکی است که به شما این امکان را می‌دهد در صورت پشیمانی لحظه‌ای حساب خود را بازگردانید.

جیمیل

بازیابی حساب کاربری شما

گوگل در بازه‌ی زمانی کوتاه مدتی به شما این امکان را می‌دهد تا حساب خود را بازیابی کنید. مشخص نیست که این بازه چه‌قدر است، اما می‌گوید دو روز کاری صرف می‌شود تا حساب کاربری شما تمام و کمال برای همیشه حذف شود.

اگر می‌خواهید بازیابی کنید، این مراحل را دنبال کنید:

۱. به قسمت  Account Support بروید.

۲٫ آدرس ایمیل یا شماره موبایلی که وابسته به جساب حذف شده بود را وارد کنید.

۳. برایتان پیام می‌آید که این حساب بسته شده است. روی Attempt to restore this account کلیک کنید.

۴. تصویر CAPTCHA را هنگام نمایش منو وارد کنید.

۵. آخرین رمزعبوری را که به یاد می‌آورید وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

۶. اگر حساب شما قابل بازیابی باشد، پیامی را خواهید دید که تأیید می‌کند شما با موفقیت اکانت حذف شده را بازیابی نموده‌اید.

اگر قادر به بازیابی حساب کاربری خود بودید، تمام اطلاعات خود را دست‌نخورده خواهید یافت.

حذف سایر حساب‌های کاربری

می‌خواهید قدمی فراتر بگذارید و از سایر حساب‌های کاربری آنلاین خود تحت سرویس‌های دیگر خلاص شوید؟ سرویسی مانند سایت  Deseat.me به دردبخور است. هم‌چنین تمام حساب‌های کاربری که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اید اما از آن‌ها خبر ندارید را برایتان پیدا می‌کند.

سایت‌های دیگری هم در مسیر شما برای راهنمایی حذف اکانت‌هایتان نظیر سایت  Account Killer  وجود دارند، که برای شما آموزش‌هایی را برای نحوه‌ی حذف حساب کاربری در سرویس‌های آنلاین مختلف گردآوری نموده است.

درشبکه‌هایی اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر اگر نمی‌خواهید حساب‌های خود را حذف کنید، همیشه می‌توانید غیرفعال‌سازی آن‌ها را درنظر بگیرید.

آیا تا به حال به حذف حساب گوگل یا جیمیل خود فکر کرده‌اید؟ دلایلتان چیست و از کدام سرویس‌ها به جای آن‌ها استفاده خواهید کرد؟

منبع: makeuseof

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • سعیده گفت:

    جواب داد!! مرسی

  • آسانا گفت:

    aаaаliii bood

  • میلاد براتی گفت:

    من الان میخوام برگردونم زمانش گذشته یعنی هیچ راهی نیست؟

  • مصطفی داوود آبادی گفت:

    🙏🌹🕊️💎🕊️🌹🙏عالی

  • آرین گفت:

    سلام، خسته نباشید!
    من جیمیل گوشی‌ یکی از بستگان رو پاک می‌کردم، تقریبا از خود گوگل و جیمیل راه خاصی وجود نداشت.
    از تنظیمات خود موبایل ولی انجام شد.

  • Milad jahan گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه اکانت جیمیل داشتم که استخر ماینر بیت کوینم بهش وصل بوده و جیمیلی که تو گوشیم بوده و برای استخر بوده الان کلا نیست و انگاری کلا اکانت جیمیلم حذف شده ولی جیمیل استخر همون قبلی هست..وقتی میخوام اکانت قبلیمو تو گوشی وارد کنم مینویسه اکانت با این نام وجود ندارد..احساس میکنم کسی که برام درستش کرده خودش حذفش کرده…الان چطوری میتونم به اکانت استخرم وصل بشم؟
    خواهشا راهنماییم کنین خیلی گیرم
    ممنون میشم برام ایمیل بزنین ..ممنون