خداحافظی Google+ با کاربرانش در تاریخ دوم آپریل - تکفارس 
خداحافظی Google+ با کاربرانش در تاریخ دوم آپریل - تکفارس 

خداحافظی Google+ با کاربرانش در تاریخ دوم آپریل

امیر مریخ
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 13:00
خداحافظی Google+ با کاربرانش در تاریخ دوم آپریل - تکفارس 

گوگل پس از مشکلات اخیری که برای شبکه‌ی اجتماعی Google+ پیش آمد، تصمیم نهایی خود را گرفته و اقدام به تعطیلی این شبکه کرد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

گوگل بلاخره تصمیم نهایی خود را گرفت و شبکه اجتماعی خود را پس جنجال‌های طولانی مدت تعطیل کرد. اگر دلیل این تعطیلی را نمی‌دانید باید بگوییم که در طی واقایعی که در سال گذشته میلادی شاهد آن بودیم، این شرکت خلاء‌ها و آسیب پذیری‌های امنیتی را در شبکه‌ی اجتماعی خود کشف کرده بود که در نهایت مجبور به متوقف کردن این سیستم شد. این تعطیلی به دلیل واقعه‌ی اخیر حتی به تاریخ جلوتری نیز منتقل شد،  در طی آخرین اتفاق صورت گرفته بر روی این شبکه‌ی اجتماعی، یک باگ موجود در این شبکه موجب شد تا داده‌های حساب‌های کاربری، در حدود ۵۲٫۵ میلیون کاربر افشاء شود.

 در حال حاضر، این غول فناوری ابراز داشته است که پس از تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۹ دیگر هیچ اثری از شبکه‌ی اجتماعی Google+ باقی نخواهد ماند. این شرکت همچنین جدول زمانی و گام‌هایی که تا تاریخ نام برده برداشته خواهد شد را نیز با جزییات بالا برای کاربران خود توضیح داده است.

در حالی که ما تا تاریخ دوم آپریل، دو ماه فاصله داریم، اما با این وجود افراد دیگر قادر به ساخت حساب کاربری دیگری در این شبکه نخواهند بود. همچنین کاربران از تاریخ چهارم فوریه نمی‌توانند صفحات، اجتماعات و وقایع جدیدی را در این شبکه به وجود بیاورند. گوگل همچنین در همان روز، قابلیت کامنت گذاشتن را برای بلاگر‌ها مسدود خواهد کرد ولی با این حال قابلیت کامنت گذاری برای سایت‌های دیگر تا تاریخ هفتم مارس در دسترس خواهد بود.

 در طی چند هفته آینده، دکمه ورود به سیستم Google+ به کار خود پایان خواهد داد و در برخی موارد با دکمه ورود به سیستم Google جایگزین خواهد شد. با این حال، تیم مدیریت کننده‌ی این شبکه تا روز تعطیلی نهایی Google+ صبر خواهد کرد و تا آن زمان حساب کاربری و صفحات و کامنت‌هایی که در طی سال‌های فعالیت این شبکه به وجود آمده‌اند تا آن تاریخ به حضور خود ادامه می‌دهند و از آن روز به بعد تمام این موارد نیز حذف خواهد شد.

از آنجایی که عده‌ای از افراد ممکن است در طی فعالیت خود در این شبکه داده‌ها و اطلاعات مهمی در حساب خود ذخیره کرده باشند، این شرکت در اوئل ماه مارس زمان محدودی را در نظر گرفته که در طی آن به مدیران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند پست‌ها، تصاویر و موارد دیگر را دانلود کنند. به نظر می‌رسد که شرکت گوگل تصمیم نهایی خود را گرفته است و هیچ احتمال بقایی برای ادامه‌ی زندگی شبکه‌ی Google+ وجود نخواهد داشت. به این ترتیب شما می‌توانید با قطعیت کامل به نسخه‌ی مصرف کنندگان (consumer) این شبکه اجتماعی بدرود بگویید. با این وجود شبکه‌ی Google+ نه تنها برای مصرف کنندگان G suite باقی خواهد ماند، بلکه با شکل و شمایل نو و جدیدی باز خواهد گشت و به استقبال این دسته از کاربران خواهد رفت. نظرات خود را با  ما در مورد این نحوه‌ی تصمیم گیری گوگل به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.