افشای جزئیات تازه درباره سیستم دوربین شیائومی ۱۵ - تکفارس 
افشای جزئیات تازه درباره سیستم دوربین شیائومی ۱۵ - تکفارس 

افشای جزئیات تازه درباره سیستم دوربین شیائومی ۱۵

افشین نوری
۹ خرداد ۱۴۰۳ - 09:36
دوربین شیائومی ۱۵

شیائومی ۱۵ قرار است تا چند ماه دیگر معرفی شود و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره سیستم دوربین آن فاش شده است.

طبق اطلاعات فاش شده، شیائومی ۱۵ دارای دوربین اصلی بهبودیافته با دیافراگم بزرگتر خواهد بود و ظاهرا از سنسور جدید OmniVision با فاصله کانونی کامل استفاده خواهد کرد.

همچنین شیائومی ۱۵ اولترا دارای یک دوربین اصلی ۱ اینچی در پنل پشتی خود خواهد بود که عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه خواهد کرد.

از طرفی،َ شیائومی ۱۵ از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک Godix استفاده خواهد کرد که قدرت تشخیص بسیار سریع و دقیقی خواهد داشت.

مزیت حسگر اثر انگست اولتراسونیک نسبت به نوع اپتیکال آن است که دقت بیشتر، حساسیت بالاتر، امنیت بیشتر و سرعت بالاتری دارد.

همچنین گفته می‌شود شیائومی ۱۵ از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهد برد. این گوشی همچنین مجهز به نمایشگر ۶.۳۶ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱.۵K خواهد بود.

بر اساس شایعات، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با نسل دوم فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهره‌وری بالایی نسبت به نسل اول خواهد داشت. این تراشه همچنین به جای هسته‌های ARM از هسته‌های Oryon کوالکام استفاده خواهد کرد که منجر به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ خواهد شد.

گفته می‌‎شود طراحی ماژول دوربین شیائومی ۱۵ پرو، مستطیلی با گوشه‌های گرد است و در گوشه‌ی بالا سمت چپ گوشی قرار گرفته است. طراحی این گوشی شباهت بسیار بیشتری به شیائومی ۱۴ پرو دارد. تنها تفاوت آن مربوط به فلش LED می‌باشد که در بیرون دوربین قرار دارد. بدین ترتیب فضای کافی برای پریسکوپ در نظر گرفته شده است.

شیائومی ۱۵ پرو دارای سه دوربین سه دوربین با وضوح ۵۰ مگاپیکسل خواهد بود. نکته جالب این است که علیرغم اینکه گوشی ۱۴ پرو برای هر دو دوربین اولتراواید و تله فوتو خود از سنسور ISOCELL JN1 سامسونگ استفاده می‌کند، اما از این فناوری در مدل ۱۵ پرو مورد استفاده قرار نگرفته است.

شیائومی ۱۵ احتمالا اواسط ماه اکتبر (اواخر مهرماه) رونمایی خواهد شد. شیائومی ۱۵ به احتمال زیاد همانند نسخه‌های قبلی ابتدا برای بازار چین عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که شیائومی ۱۴ در فوریه امسال در نمایشگاه جهانی گوشی همراه موسوم به MWC رونمایی و وارد بازارهای جهانی شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید