شایعه: گوشی‌های گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE در راه هستند - تکفارس 
شایعه: گوشی‌های گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE در راه هستند - تکفارس 
شایعه: گوشی‌های گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE در راه هستند - تکفارس 

شایعه: گوشی‌های گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE در راه هستند

افشین نوری
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - 09:40
گلکسی زد فلیپ FE

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ در حال توسعه گوشی‌های تاشو ارزان‌قیمت گلکسی زد فلیپ FE و زد فولد FE است.

همانطور که می‌دانید سامسونگ همیشه در کنار محصولات اصلی خود نسخه‌های ارزان‌تر FE یا همان Fan Edition را نیز معرفی می‌کند تا مشتریان زیادی را پوشش دهد.

قبلا نیز شایعاتی درباره نسخه فن ادیشن گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد وجود داشته است و به نظر می‌رسد این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد.

طبق اطلاعات امروز، گوشی‌های ارزان گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE مجهز به تراشه اگزینوس و اسنپدراگون خواهند بود. البته سامسونگ ممکن است فقط یکی از این دو مدل را معرفی کند.

 وب‌سایت ETNews نیز اخیرا فاش کرده بود که سامسونگ قصد دارد تا نسخه دیگری از گوشی گلکسی زد فولد ۶ را با قیمت و امکانات کمتر عرضه کند.

طبق این گزارش، یکی از مهمترین ویژگی‌های گلکسی زد فولد ۶ یعنی پشتیبانی از قلم S-Pen در نسخه اقتصادی آن حذف خواهد شد؛ با این‌حال هنوز سایر تفاوت‌های میان این دو گوشی مشخص نشده است.

 اینکه چرا سامسونگ به سراغ ساخت مدل ارزان‌قیمت گوشی تاشوی خود رفته است؟ پاسخ این سوال واضح است؛ به دلیل رقابت. اگرچه تا مدتی قبل بازار گوشی‌های تاشو تحت سلطه سامسونگ بود اما با حضور شرکت‌های بیشتر در این حوزه رقابت دشوارتر شده است؛ بنابراین این غول کره‌ای برای حفظ تسلط خود بر بازار نیاز دارد تا با عرضه گوشی‌های ارزان‌تر خریداران را به سمت خود جذب کند.

همچتین به نظر می‌رسد سامسونگ خود را برای معرفی گلکسی S24 FE آماده می‌کند که اخیرا اطلاعات تازه‌ای درباره آن فاش شده است.

بر اساس اطلاعات فاش شده، گلکسی S24 FE فقط با تراشه اگزینوس معرفی خواهد شد و هیچ نسخه اسنپدراگون نخواهد داشت. این گوشی با ۱۲‌ گیگابایت رم LPDDR5x و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به‌ترتیب از نوع UFS 3.1 و UFS 4.0 عرضه خواهد شد. از طرفی، باتری آن یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۲۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات خواهد بود.

سال گذشته میلادی، گوشی گلکسی S23 FE در دو مدل با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه شد، اما ظاهرا گلکسی S24 FE فقط با تراشه اگزینوس به دست مشتریان خواهد رسید.

سامسونگ امسال گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس را با دو تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازارهای مختلف کرد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید