نامه اعتراضی بیلی آیلیش و ۲۰۰ هنرمند دیگر نسبت به استفاده از هوش مصنوعی - تکفارس 
نامه اعتراضی بیلی آیلیش و ۲۰۰ هنرمند دیگر نسبت به استفاده از هوش مصنوعی - تکفارس 
نامه اعتراضی بیلی آیلیش و ۲۰۰ هنرمند دیگر نسبت به استفاده از هوش مصنوعی - تکفارس 

نامه اعتراضی بیلی آیلیش و ۲۰۰ هنرمند دیگر نسبت به استفاده از هوش مصنوعی

فرزاد اسرافیلی
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - 20:53
نامه اعتراضی بیلی آیلیش

بیلی آیلیش و ۲۰۰ هنرمند دیگر در نامه‌ اعتراضی نسبت به استفاده از هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار استفاده صحیح و مسئولانه از آن شده‌اند.

با پیشرفت روزافرون هوش مصنوعی، اتحاد حقوق هنرمندان نامه‌ای سرگشاده با امضای بیش از ۲۰۰ چهره بزرگ صنعت موسیقی صادر کرد که در آن از پلتفرم‌های خدمات موسیقی دیجیتال خواسته شده است ابزارهای هوش مصنوعی را توسعه ندهند و از آن در جهت تضعیف هنر ترانه‌سراها و هنرمندان و هدف قرار دادن امر و معاش آنان استفاده نکنند.

این نامه که بر روی پلتفرم Medium منتشر شده است به امضای افراد مشهوری مانند بیلی آیلیش، کیتی پری، نیکی میناژ، چاک دی، کامیلا کابلو، جی بالوین، چاک دی، پیتر فرامپتون، بیلی پورتر، برادران جوناس، اسموکی رابینسون، گروه موسیقی ایمجین دراگون، کیت هادسون و بسیاری از افراد دیگر رسیده است. در مجموع بیش از ۲۰۰ سلبریتی این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه از توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی، شرکت‌های فناوری، پلتفرم‌ها و سرویس‌های موسیقی دیجیتال خواسته شده است تا استفاده از هوش مصنوعی را در جهت نقض و بی‌ارزش کردن حقوق هنرمندان متوقف کنند.

در ادامه این نامه آمده است:

اشتباه نکنید: باور ما این است که اگر هوش مصنوعی به درستی و مسئولانه استفاده شود، پتانسیل بسیار زیادی برای پیشبرد خلاقیت انسان دارد و توسعه، رشد و تجربیات هیجان‌انگیز را برای طرفداران صنعت موسیقی به ارمغان می‌آورد. متأسفانه، برخی از پلتفرم‌ها و توسعه‌دهندگان از هوش مصنوعی برای تخریب خلاقیت و تضعیف هنرمندان، ترانه‌سراها، نوازندگان و صاحبان حقوق استفاده می‌کنند.

شعار این نامه تلاش برای محافظت در برابر استفاده غارتگرانه از هوش مصنوعی برای سرقت صداها و آثار هنرمندان حرفه‌ای، نقض حقوق سازندگان و تخریب اکوسیستم موسیقی است.

پیش از این کارمندان انجمن نویسندگان آمریکا و کارمندان SAG-AFTRA دست به اعتصاب چند ماهه زده بودند و خواستار محدود کردن استفاده از هوش مصنوعی شده بودند. به همین دلیل صنعت نمایش و سرگرمی خواستار ضمانت‌هایی در برابر استفاده از هوش مصنوعی شده بود.

حال باید منتظر ماند و دید این نامه اعتراض آمیز هنرمندان چه تاثیری بر آینده صنعت نمایش و هوش مصنوعی خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید