فاش شد: گلکسی S25 سامسونگ نسخه اسنپدراگون خواهد داشت - تکفارس 
فاش شد: گلکسی S25 سامسونگ نسخه اسنپدراگون خواهد داشت - تکفارس 
فاش شد: گلکسی S25 سامسونگ نسخه اسنپدراگون خواهد داشت - تکفارس 

فاش شد: گلکسی S25 سامسونگ نسخه اسنپدراگون خواهد داشت

افشین نوری
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - 10:43
گلکسی S25 اسنپدراگون

طبق یک گزارش جدید، سری گلکسی S25 سامسونگ علاوه بر نسخه اگزینوس دارای نسخه اسنپدراگون نیز خواهد بود.

به نظر می‌رسد این سری در دو نسخه  اگزینوس ۲۵۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عرضه خواهد شد که می‌تواند خبر خوبی برای علاقمندان تراشه‌های اسنپدراگون باشد.

اگزینوس ۲۵۰۰ ظاهرا یک هسته‌ قدرتمند Cortex-X5 با فرکانس بین ۳.۲ تا ۳.۳ گیگاهرتز خواهد داشت و در کنار آن از ۵ هسته‌ Cortex-A730 با ترکیب ۳+۲ و فرکانس‌های متفاوت استفاده خواهد کرد.

همچنین ۴ هسته‌ کم‌مصرف Cortex-A520 در داخل تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ وجود خواهد داشت که فرکانس های آن‌ها هنوز مشخص نیست.

اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ با فناوری ۳ نانومتری ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

سامسونگ به‌تازگی سری گلکسی S24 را با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ معرفی کرد. اگزینوس ۲۴۰۰ دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A520 با فرکانس ۲ گیگاهرتز است.

از طرف دیگر، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با نسل دوم فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهره‌وری بالایی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. این تراشه به جای هسته‌های ARM از هسته‌های Oryon اختصاصی کوالکام استفاده خواهد کرد که منجر به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره‌وری انرژی و عملکرد قابل توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت، به طوریکه فرکانس این تراشه به ۴ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز است.

سامسونگ سال‌هاست که پرچمداران خود را بدون تغییرات اساسی معرفی می‌کند، اما ظاهرا همه چیز در حال دگرگونی است و طبق اطلاعاتی که اخیرا یک افشاگر منتشر کرده انتظار می‌رود شاهد تغییرات بزرگی در گلکسی S25 باشیم.

بر اساس این اطلاعات، گلکسی S25 به جای نمایشگر ۶.۲ اینچی در گلکسی S24 از یک نمایشگر بزرگ ۶.۳۶ اینچی استفاده خواهد کرد. همچنین مدل‌های پلاس و اولترای گلکسی S25 نیز از نمایشگر بزرگتری بهره خواهند برد.

استفاده از نمایشگر بزرگتر به معنای افزایش سایز گوشی و در نتیجه استفاده از باتری و محفظه‌ بخار بزرگتر است که می‌تواند به بهبود عملکرد گوشی کمک قابل‌توجهی کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید