ببینید: اولین خنک‌کننده مایع جهان با نمایشگر خمیده امولد - تکفارس 
ببینید: اولین خنک‌کننده مایع جهان با نمایشگر خمیده امولد - تکفارس 
ببینید: اولین خنک‌کننده مایع جهان با نمایشگر خمیده امولد - تکفارس 

ببینید: اولین خنک‌کننده مایع جهان با نمایشگر خمیده امولد

محمدامین حیدری
۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - 11:54
خنک‌کننده مایع

شرکت چینی Tryx که در زمینه تولید سخت‌افزار فعالیت دارد، اخیرا از خنک‌کننده مایع خود با نام Panorama Exhibition Area برای پردازنده‌های کامیپوتر رونمایی کرده است.

این خنک‌کننده‌ها مانند بیشتر محصولات مشابه در بازار به پمپ و رادیاتور مجهز شده‌اند اما آنچه که آن‌ها را نسبت به سایرین متمایز کرده، بهره‌مندی از نمایشگر AMOLED خمیده است.

البته تاکنون خنک‌کننده‌های متعددی به همراه نمایشگر، معرفی و روانه بازار شده‌اند؛ از این موارد می‌توان به خنک‌کننده ایسوس ROG Ryujin 360 با نمایشگر OLED و همچنین خنک‌کننده اخیر شرکت Barrowch به همراه نمایشگر ۱۴۴۰p با ورودی HDMI اشاره نمود.

گفتنی است که شرکت Lamptron نیز یک خنک‌کننده بادی پردازنده با نمایشگر FULL HD عرضه کرده است که می‌تواند به عنوان صفحه نمایش دوم عمل کند. با این حال برای اولین‌بار است که شاهد استفاده از یک نمایشگر AMOLED خمیده در خنک‌کننده‌های مایع هستیم.

خنک‌کننده مایع

این نمایشگر که به اندازه یک گوشی هوشمند ۶.۵ اینچی می‌باشد، به یک پنل AMOLED مجهز شده است. به گفته این شرکت، خمیدگی این نمایشگر موجب خواهد شد تا کاربران زاویه دید بهتری نسبت به آن داشته باشند؛ باتوجه به اینکه کامپیوترهای افراد بر روی میزشان و در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد، این ادعا می‌تواند درست باشد.

خنک‌کننده‌های Panorama در دو نسخه PRO و ARGB عرضه می‌شوند که نسخه دوم احتمالا از فن‌های ARGB در رادیاتور بهره می‌برد؛ آنها همچنین در سه اندازه ۲۴۰، ۲۸۰، ۳۶۰ میلیمتری در دسترس قرار دارند که برای بیشتر کیس‌ها و نیازهای کاربران مناسب هستند.

اگرچه Tryx برند شناخته‌شده‌ای در خارج از کشور چین نمی‌باشد اما به نظر می‌رسد در محصول جدید خود از قطعات رده‌بالا استفاده کرده است؛ خنک‌کننده‌های این تولیدکننده چینی به نسل هشتم پمپ آب شرکت Asetek که در محصولات سری ROG RYUO III ایسوس یافت می‌شود، مجهز شده است. علاوه‌بر این، شاهد استفاده از موتور سه فاز و یک کلد پلیت با ۳۲ درصد اندازه بزرگ‌تر برای دفع بهتر حرارت در این خنک‌کننده‌ها هستیم.

خنک‌کننده مایع

شرکت Tryx مدل‌های ۲۴۰، ۲۸۰ و ۳۶۰ میلیمتری از نسخه PRO خنک‌کننده‌های خود را به ترتیب ۲۰۹۹ یوان (۲۹۰ دلار)، ۲۳۹۹ (۳۳۲ دلار) و ۲۵۹۹ (۳۵۹ دلار) قیمت‌گذاری کرده است؛ شایان ذکر است قیمت نسخه‌ ARGB این خنک‌کننده‌ها به ازای هر مدل ۱۰۰ یوان گران‌تر است.

البته این شرکت هیچگونه صحبتی درباره عرضه محصولات جدید خود در خارج از چین نکرده است اما احتمال می‌رود در آینده شاهد استفاده از نمایشگر AMOLED خمیده در خنک‌کننده‌های بیشتری در بازار باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید