واکنش ایلان ماسک با دو ایموجی به خبر لغو خودرو الکتریکی اپل - تکفارس 
واکنش ایلان ماسک با دو ایموجی به خبر لغو خودرو الکتریکی اپل - تکفارس 
واکنش ایلان ماسک با دو ایموجی به خبر لغو خودرو الکتریکی اپل - تکفارس 

واکنش ایلان ماسک با دو ایموجی به خبر لغو خودرو الکتریکی اپل

علیرضا بیات
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - 16:53
ایلان ماسک خودرو الکتریکی اپل

تنها چند ساعت پس از مشخص شدن اینکه اپل تمام تلاش‌های خود، جهت توسعه خودرو خودران را رها کرده است، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا تصمیم به استفاده از موقعیت پیش‌آمده گرفت و در پلتفرم ایکس که خود صاحب آن است و به تازگی نیز نام آن را تغییر داده، گرفت و به خبر لغو این پروژه واکنش نشان داد. با اینکه پاسخ او نسبت به این موضوع، تنها به ارسال دو شکلک مختصر شده است اما موجی از ارزیابی‌ها و تحلیل‌ها نسبت به منظور او از این شکلک‌ها را در پی داشت.

یک ایموجی سلام نظامی توانست پاسخ مناسبی نسبت به خبر لغو توسعه خودرو اپل توسط ماسک باشد. در شبکه ایکس، ایلان ماسک از فرصت استفاده کرد و یک واکنش که تنها از دو شکلک تشکیل شده است را نسبت به این خبر ارائه داد. شکلک اول سلام نظامی بود که نشان‌دهنده این بود که ماسک در حال ستایش اپل برای تلاش در ورود به بازار خودروهای خودران بوده است و یا نشان‌دهنده تلاش او برای نشان دادن احترام برای پروژه به‌تازگی لغو شده اپل بوده است.

اما شکلک دوم، یک سیگار را نشان می‌داد که ممکن است مربوط به این باشد که او هم اکنون می‌تواند نفس راحتی از لغو شدن پروژه تایتان اپل بکشد و یا اینکه او می‌دانست که حتی یک کمپانی هزار میلیارد دلاری نیز کار سختی جهت توسعه یک خودرو خودران تمام برقی در پیش دارد.

به هر صورت بیشتر تیم توسعه خودرو خودران اپل به تیم توسعه هوش مصنوعی این شرکت منتقل شده‌اند که محل توسعه هوش مصنوعی با مدیریت آقای John Giannandrea می‌باشد. همچنین بخشی از این تیم احتمالا اخراج خواهند شد و با در نظر گرفتن واکنش ایلان ماسک، احتمال استخدام این افراد توسط او یا کمپانی‌های مرتبط با او بوده و او ممکن است از این فرصت کمال استفاده را ببرد تا آن‌ها را به تیم توسعه خودرو برقی آینده خود اضافه نماید و از استعداد آن‌ها بهره کافی را ببرد.

گزارش شده است که اپل تمام تلاش‌های خود جهت توسعه پروژه تایتان را رها کرده است، زیرا آن‌ها فکر می‌کنند که این پروژه قابل دستیابی نبوده است که به معنای هدر رفتن میلیون‌ها دلار اپل خواهد بود که هرگز دیگر به یک محصول نهایی همچون خودرو برقی تسلا نخواهد انجامید. هرگز این به این معنا نخواهد بود که پروژه خودرو خودران اپل برای همیشه لغو خواهد شد، اما فعلا به معنای این است که هزینه‌ها در بخش‌های دیگر مصرف خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید