اپل چت‌بات هوش مصنوعی Ask را معرفی می‌کند - تکفارس 
اپل چت‌بات هوش مصنوعی Ask را معرفی می‌کند - تکفارس 
اپل چت‌بات هوش مصنوعی Ask را معرفی می‌کند - تکفارس 

اپل چت‌بات هوش مصنوعی Ask را معرفی می‌کند

افشین نوری
۴ اسفند ۱۴۰۲ - 10:26
اپل ask

طبق یک گزارش جدید اپل در حال توسعه چت‌بات هوش مصنوعی به نام Ask است که قرار است با چت‌با‌ت‌های موجود رقابت کند.

این چت‌بات به بخش پشتیبانی AppleCare اجازه خواهد داد تا به‌طور خودکار به سوالات فنی مشتریان پاسخ دهد. سپس کارمندان اپل اطلاعات این چت‌بات را به‌طور آنلاین یا تلفنی به مشتریان انتقال خواهند داد.

اپل برخلاف رقبای خود مانند گوگل و مایکروسافت هنوز موفق به ارائه یک ابزار اختصاصی هوش مصنوعی نشده است و به نظر می‌رسد Ask اولین تلاش این شرکت در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود.

گفته می‌شود اپل در سال ۲۰۱۴ اولین مدل هوش مصنوعی خود را معرفی خواهد کرد. بلومبرگ فاش کرده است که iOS 18 قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی خواهد داشت.

بلومبرگ در گزارش جدید خود فاش کرده ست که اپل قصد دارد iOS 18 را تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ سیستم عامل آی او اس بکند.

طبق این گزارش، رئیس نرم‌افزار اپل به کارمندان این شرکت گفته است که iOS 18 تغییرات بلندپروازانه‌ای خواهد داشت. این سیستم عامل که با نام رمزی کریستال در حال توسعه است، احتمالا با هوش مصنوعی ادغام خواهد شد و قابلیت‌های زیادی در این زمینه ارائه خواهد کرد.

ظاهرا اپل می‌خواهد برای رقابت با گوگل و سامسونگ، قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را به iOS 18 بیاورد. بلومبرگ گفته است که اپل ممکن است هیچ تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون ۱۶ ایجاد نکند، هرچند که برخی شایعات به افزایش سایز نمایشگرهای آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ۶.۳ و ۶.۹ اینچ اشاره کرده‌اند، باما iOS 18 چیزی فراتر از حد معمول خواهد بود تا مشتریان را به خرید یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ ترغیب کند.

اپل به‌تازگی اولین بیلد داخلی iOS 18 را منتشر کرده، اما وجود برخی باگ‌ها در آن‌ باعث شده تا انتشار نسخه‌های بعدی متوقف شود. معمولا چهار مرحله برای توسعه هر سیستم‌عامل iOS وجود دارد که هر کدام حدود شش هفته طول می‌کشد.

انتظار می‌رود که هر چهار مرحله، قبل از معرفی iOS 18 در کنفرانس WWDC 2024 کامل شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید