شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد - تکفارس 
شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد - تکفارس 
شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد - تکفارس 

شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد

افشین نوری
۳ اسفند ۱۴۰۲ - 16:39
شیائومی ۱۴ اولترا

گوشی پرچمدار شیائومی ۱۴ اولترا سرانجام رونمایی شد و همانطور که انتظار می‌رفت از یک سیستم‌ دوربین دایره‌ای بزرگ بهره می‌برد.

این گوشی دارای نمایشگر ۶.۷۳ اینجی OLED LTPO با نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز است که با شیشه Ceramic Glass محافظت شده و حداکثر روشنایی آن به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد.

شیائومی ۱۴ اولترا هرچند از نظر طراحی تفاوت چندانی با شیائومی ۱۳ اولترا ندارد، اما از قاب تیتانیومی استفاده می‌کند که باعث شده ۳ گرم سبک‌تر شود. ضخامت این گوشی ۹.۲ میلی‌متر و وزن آن ۲۲۴ گرم است و از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۴ اولترا مجهز به تراشه اسنپدرگون ۸ نسل ۳ با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی است و از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند.

انرژی این گوشی را یک باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژ بی‌سیم ۸۰ وات و شارژ سیمی ۹۰ وات تامین می‌کند.

شیائومی ۱۴ اولترا

در پشت شیائومی ۱۴ اولترا چهار دوربین شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT900 سونی با سایز ۱ اینچ و قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم متغیر f/1.6 تا f/4.0 در کنار سه دوربین دیگر که همگی از نوع سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 سونی با سایز ۱/۲.۵۱ اینچ هستند وجود دارد. این سه دوربین عبارتند از یک دوربین فوق‌عریض، یک دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابر و یک دوربین پریسکوپ با زوم ۵ برابری.

دوربین سلفی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و سنسور ۱/۳.۱۴ اینچی است. همچنین یک پردازنده سیگنال هوش مصنوعی وجود دارد که به کاربران اجازه دهد تا عکس‌های خود را به‌صورت Ultra Raw و ۱۶ بیتی ذخیره کنند. شیائومی ۱۴ اولترا قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای ۸K است.

شیائومی ۱۴ اولترا در سه نسخه با قیمت‌های زیر عرضه خواهد شد:

  • ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی: ۹۰۳ دلار
  • ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی؛ ۹۷۳ دلار
  • ۱۶گیگابایت/۱ترابایتی: ۱۰۸۴ دلار

شیائومی در کنار گوشی جدید خود یک کیت عکاسی به قیمت ۱۴۰ دلار نیز عرضه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید