آپدیت HyperOS برای ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی منتشر شد - تکفارس 
آپدیت HyperOS برای ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی منتشر شد - تکفارس 
آپدیت HyperOS برای ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی منتشر شد - تکفارس 

آپدیت HyperOS برای ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی منتشر شد

افشین نوری
۱ اسفند ۱۴۰۲ - 07:24
ردمی نوت ۱۱ پرو 4G

شیائومی اخیرا آپدیت HyperOS برای برخی گوشی‌های خود منتشر کرده و حالا نوبت به ردمی نوت ۱۱ پرو ۴G رسیده است.

ردمی نوت ۱۱ پرو که در سال ۲۰۲۱ با MIUI 13 و سیستم‌عامل اندروید ۱۱ عرضه شد، حالا جدیدترین نرم‌افزار شیائومی را دریافت کرده است.

البته قرار است ردمی نوت ۱۱ پرو رابط کاربری HyperOS را بر پایه اندروید ۱۳ دریافت کند و خبری از اندروید ۱۴ نیست.

HyperOS سیستم‌عامل جدیدی است که توسط شیائومی توسعه یافته و جایگزین MIUI شده است. هسته HyperOS از لینوکس و سیستم شیائومی Vela تشکیل شده است. این سیستم‌عامل طوری طراحی شده که نسبت به MIUI سبک‌تر و روان‌تر است و عملکرد و عمر باتری بهتری دارد.

HyperOS شیائومی در واقع ترکیبی از اندروید و پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) شیائومی یعنی Vela است. کاربران در این سیستم عامل انتظار تجربه‌ای ساده را داشته باشند. هدف آن ساده‌تر کردن زندگی کاربران با مدیریت بهتر گجت‌های شیائومی است. HyperOS یک انقلاب علیه اندروید نیست، بلکه به دنبال همزیستی با آن است.

لذا شیائومی HyperOS را برای یکپارچه کردن محصولات مختلف خود طراحی کرده است و فراتر از گوشی‌های هوشمند خواهد بود. به گفته شیائومی، نرم‌افزار جدید کل اکوسیستم محصولات این شرکت را در بر خواهد گرفت.

HyperOS همچنین از قابلیت ترجمه اپلیکیشن ۳۲ بیتی پشتیبانی می‌کند. این شرکت ادعا کرده که گرچه شیائومی ۱۴ فقط از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند، اما در سیستم‌عامل HyperOS کاربران می‌توانند به طور یکپارچه اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را از طریق یک هسته ترجمه داخلی ۳۲ بیتی اجرا کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید