اتحادیه اروپا درباره تیک‌ تاک تحقیق می‌کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا درباره تیک‌ تاک تحقیق می‌کند - تکفارس 
اتحادیه اروپا درباره تیک‌ تاک تحقیق می‌کند - تکفارس 

اتحادیه اروپا درباره تیک‌ تاک تحقیق می‌کند

افشین نوری
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 17:54
تیک تاک

اتحادیه اروپا قصد دارد درباره تیک‌ تاک و مطابقت آن با قانون جدید خدمات دیجیتال اروپا (DSA) تحقیقاتی انجام دهد. 

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که درباره موضوعاتی مانند محافظت از افراد نوجوان، شفافیت تبلیغات، دسترسی به داده‌ها، الگوریتم‌های اعتیادآور و محتواهای مضری تیک تاک تحقیق خواهد کرد.

در صورتی که ثابت شود تیک تاک قوانین DSA را نقض کرده است احتمالا به پرداخت جریمه‌ای تا ۶ درصد درآمد سالانه خود محکوم خواهد شد.

 تیک‌ تاک در واکنش به این موضوع گفته است که بتمام تلاش خود را کرده تا افراد زیر ۱۳ سال را ایمن نگه دارد و خود را برای ارائه توضیحات بیشتر در کمیسیون اروپا آماده می کند.

اخیرا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ایالت یوتا آمریکا از تیک تاک شکایت و ادعا کرده است که این شرکت به طور غیرقانونی کودکان را برای استفاده اعتیادآور از اپلیکیشن خود ترغیب می‌کند. در این شکایت آمده است که تیک تاک به‌وضوح امنیت اپلیکیشن خود را نادرست معرفی کرده و خود را به‌دروغ مستقل از شرکت چینی ByteDance نشان می‌دهد.

این اقدام ایالت یوتا، جدیدترین اقدام از مجموعه اقداماتی که بسیاری از ابالت‌های آمریکا برای بایکوت کردن تیک تاک انجام داده‌اند. مقامات این ایالت نگرانند که مبادا این شرکت با چین رابطه داشته باشد.

در شکایت یوتا، بر تاثیر منفی تیک تاک روی کودکان تاکید شده و ادعا شده است که این اپلیکیشن به طور مخفیانه قابلیت‌های اعتیاد آور طراحی و استفاده کرده است تا کاربران نوجوان را جذب خود کند.

والدین همچنین اجازه دسترسی به حساب‌ها و پیام‌های فرزندانشان را خواهند داشت، هرچند که این اقدام می‌تواند حریم خصوصی نوجوانان را به خطر بیندازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید