گوگل: اطلاعات شخصی خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار ندهید - تکفارس 
گوگل: اطلاعات شخصی خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار ندهید - تکفارس 
گوگل: اطلاعات شخصی خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار ندهید - تکفارس 

گوگل: اطلاعات شخصی خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار ندهید

افشین نوری
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 16:21
Gemini

گوگل از کاربران خواسته است اطلاعات شخصی خود را با هوش مصنوعی این شرکت یعنی جمنای به اشتراک نگذارند.

گوگل به‌تازگی چت‌بات بارد خود را به جمنای تغییرنام داده است، اما ظاهرا برخی کاربران از ناامن‌ بودن آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین راستا، گوگل اعلام کرده است که مکالمات کاربران با جمنای توسط نیروهای انسانی بررسی می‌شود، اما این نیروها به ایمیل و شماره تلفن کاربران دسترسی ندارند.

البته با توجه به اینکه مکالمات کاربران با جمنای به مدت سه سال ذخیره می‌شود، گوگل از کاربران خواسته است اطلاعات شخصی خود در اختیار جمنای قرار ندهند.

کسانی که می‌خواهند مکالمات و فعالیت‌های آن‌ها توسط جمنای ذخیره نشود می‌توانند با رفتن به وب‌سایت myactivity.google.com در بخش Gemini Apps Activity اقدام به غیرفعال‌ کردن آن کنند.

گوگل چند ماه پیش اعلام کرد که دو تیم تحقیقاتی Brain Team و DeepMind خود را برای ایجاد یک واحد جدید به نام Google DeepMind تجمیع کرده است. وظیفه این واحد توسعه مدل هوش مصنوعی نسل بعدی گوگل یعنی Gemini بود که این شرکت آن را سه نسخه مختلف معرفی کرد.

گوگل گفته است که Gemini را به‌صورت چندوجهی طراحی کرده است که آن را قادر به انجام کارهای پیشرفته می‌کند.

هوش مصنوعی Gemini در سه سایز مختلف ارائه شده تا نیازهای مختلف را پوشش دهد. قوی‌ترین نسخه Gemini Ultra نام دارد که برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده است. مدل بعدی Gemini Pro نام دارد که برای استفاده در طیف وسیعی از دستگاه‌ها طراحی شده است. نسخه Gemini Nano نیز کارآمدترین مدل برای انجام کارهای روی دستگاه است.

گوگل ادعا کرده که Gemini Ultra موفق شده ۳۰ بنچمارک از ۳۲ بنچمارک آکادمیک را با موفقیت طی کند و حتی توانسته GPT-4 را در همه دسته‌بندی‌های مبتنی بر درخواست‌های متنی شکست دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید