شایعه: نسل بعدی آیفون SE طراحی متفاوتی خواهد داشت - تکفارس 
شایعه: نسل بعدی آیفون SE طراحی متفاوتی خواهد داشت - تکفارس 
شایعه: نسل بعدی آیفون SE طراحی متفاوتی خواهد داشت - تکفارس 

شایعه: نسل بعدی آیفون SE طراحی متفاوتی خواهد داشت

افشین نوری
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 17:05
آیفون SE 4

اپل خود را برای معرفی نسل بعدی آیفون SE که آیفون SE 4 نام دارد آماده می‌کند و به نظر می‌رسد که این گوشی طراحی متفاوتی خواهد داشت.

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است، آیفون SE نسل بعدی برخلاف مدل‌های قبلی خود دارای بریدگی دوربین سلفی نخواهد بود و در عوض مثل مدل‌های آیفون ۱۴ پرو دارای جزیره پویا (Dynamic Island) خواهد بود. آیفون SE 4 همچنین دارای نمایشگر OLED خواهد بود که آن را تبدیل به اولین مدل SE با پنل OLED خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود این گوشی دارای دکمه اکشن و درگاه USB-C خواهد بود.

طبق شایعات، این گوشی احتمالا فقط یک دوربین خواهد داشت و از نظر ابعاد شبیه به آیفون XR خواهد بود. اپل هر دو سال یک مدل جدید SE معرفی می‌کند و آخرین مدل آن در ماه مارس سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

آیفون  SE 4

طبق اطلاعاتی نیز که اخیرا فاش شده بود نسل بعدی آیفون SE اپل دارای طراحی شبیه به آیفون ۱۴ خواهد بود. این اطلاعات با نظرات یک تحلیلگر سرشناس به نام مینگ‌چی کو مطابقت دارد. کو چند ماه پیش گفته بود که آیفون SE 4 از یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره خواهد برد و اولین آیفونی خواهد بود که از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش آیفون SE 4 به جای تاچ آیدی از فیس آیدی استفاده خواهد کرد و مجهز به یک درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده خواهد بود. این گوشی مثل سایر مدل‌های آیفون SE، فقط یک دوربین در پشت خود خواهد داشت.

آیفون SE 4 همچنین دارای یک دکمه اکشن خواهد بود. این دکمه امسال فقط در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده شد که کارهای مختلفی مثل فعال کردن شاتر دوربین یا اجرای کرونومتر را انجام می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که اپل گوشی آیفون SE 4 را مجهز به چه پردازنده‌ای خواهد کرد. اپل معمولا در مدل‌های SE از تراشه جدیدتری نسبت به مدلی که بر اساس آن ساخته شده استفاده می‌کند. برای مثال، با وجود اینکه طراحی آیفون SE 3 شبیه به آیفون ۸ بود، اما دومی از تراشه A11 بایونیک استفاده می‌کرد، در حالیکه SE 3 مجهز به A15 بایونیک بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید