رسماً تائید شد: ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شود - تکفارس 
رسماً تائید شد: ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شود - تکفارس 
رسماً تائید شد: ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شود - تکفارس 

رسماً تائید شد: ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شود

افشین نوری
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 10:30
ویندوز 12

مایکروسافت رسماً اعلام کرد که نسخه بعدی ویندوز پاییز سال آینده با نام تجاری ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 عرضه خواهد شد نه ویندوز ۱۲. بنابراین ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد.

گفتنی است مایکروسافت قرار است تغییراتی در ویندوز بعدی خود ایجاد کند تا با معماری آرم سازگارتر باشند. این تغییرات باعث خواهند شد تا لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌ ایکس الیت کوالکام تبدیل به رقبای جدی لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل شوند.

مایکروسافت اخیرا روی هوش مصنوعی متمرکز شده است انتظار می‌رود که ویندوز ۱۲ نیز با قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه شود. مایکروسافت همچنین به تازگی پردازنده‌های هوش مصنوعی Azure Maia و Azure Cobalt را معرفی کرده و به نظر می‌رسد که این پردازنده‌ها برای ویندوز ۱۲ طراحی شده‌اند.

البته توسعه ویندوز ۱۱ همچنان ادامه دارد و حالا مشخص شده است که آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۴H2 در سال جدید میلادی عرضه خواهد شد. این نسخه به‌گفته مایکروسافت در پاییز سال ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد و باید ببینیم دارای چه قابلیت‌هایی خواهد بود.

طبق یک گزارش جدید، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان ماهانه از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند. Windows Central گزارش داده که داده‌های داخلی مایکروسافت نشان می‌دهند که انتظار می‌رود تعداد کاربران ویندوز ۱۱ تا اواسط سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد.

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی کرد. ویندوز ۱۱ فقط با پردازنده‌هایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده اند و با دستگاه‌هایی که از تراشه‌های امنیتی TPM پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند.

این الزامات سخت افزاری باعث شده تا ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ عقب بماند. ما همچنین شاهد پذیرش کند این سیستم‌عامل در داده‌های نظرسنجی Steam بودیم، به طوری که ویندوز ۱۱ فقط ۳۷ درصد را به خود اختصاص داده است، در حالیکه این عدد برای ویندوز ۱۰ تقریباً ۶۰ درصد است. همچنین Statcounter سهم بازار ویندوز ۱۱ را حدود ۲۵ درصد دانسته که بسیار کمتر از سهم ۷۰ درصد ویندوز ۱۰ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید