تصاویر واقعی گلکسی A55 سامسونگ فاش شد - تکفارس 
تصاویر واقعی گلکسی A55 سامسونگ فاش شد - تکفارس 
تصاویر واقعی گلکسی A55 سامسونگ فاش شد - تکفارس 

تصاویر واقعی گلکسی A55 سامسونگ فاش شد

افشین نوری
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 09:08
گلکسی A55

سامسونگ خود را برای معرفی گلکسی A55 در سال جدید میلادی آماده می‌کند و حالا تصاویر زنده آن فاش شده است.

این گوشی به‌تازگی تائیدیه TENAA را دریافت کرده است که تصاویر آن به ما نشان می‌دهد. گلکسی A55 با شماره مدل SM-A5560 در دیتابیس TENAA ظاهر شده است و همانطور که در تصاویر دیده می شود در پنل پشتی آن یک سیستم دوربین سه‌گانه وجود دارد.

این گوشی دارای طراحی Key Island با فریم تخت و گوشه‌های گرد است. گلکسی A55 به احتمال زیاد سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا خواهد کرد و تا چهار سال آپدیت اندروید را دریافت خواهد نمود.

گلکسی A55 اخیرا در گیک بنچ با تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ ظاهر شده بود که ارتقای قابل توجهی نسبت به اگزینوس ۱۳۸۰ در A54 و اگزینوس ۱۲۸۰ در A53 خواهد بود. این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali استفاده نخواهد کرد، بلکه به جای آن از پردازنده گرافیکی Xclipse 530 مبتنی بر AMD RDNA2 استفاده خواهد کرد.

گلکسی A55

این پردازنده از نظر تئوری می تواند قابلیت رهگیری پرتو را در بازی‌ها داشته باشد. در بخش پردازشی نیز شاهد پیشرفت‌هایی در مقایسه با اگزینوس ۱۳۸۰ خواهیم بود، بطوریکه گلکسی A55 امتیاز تک هسته‌ای ۱۱۲۷ و امتیاز چند هسته‌ای ۳۰۹۰ را در گیک‌بنچ کسب کرده است، در حالیکه A54 به ترتیب امتیازهای ۱۱۰۸ و ۲۷۹۷ را کسب کرده بود.

اخیرا هم گلکسی A25 در دیتابیس گیک بنچ مشاهده و برخی از مشخصات آن فاش شده بود. بر اساس اطلاعات گیک بنچ، گلکسی A25 5G از تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده می‌کند که دارای دو هسته‌ با فرکانس ۲.۴۰ گیگاهرتز و ۶ هسته با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌باشد.

برای مقایسه، گلکسی A24 از تراشه‌ی هیلیو G99 شرکت مدیاتک بهره برده بود. لیست گیک بنچ همچنین به استفاده‌ی این گوشی از ۸ گیگابایت رم اشاره داشته است.

طبق شایعات، گلکسی A55 از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این گوشی همچنین دارای وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۳، درگاه USB-C و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۲۵ وات خواهد بود.

گلکسی A55 ممکن است به همراه گوشی گلکسی A35 ماه آینده میلادی معرفی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید