گوشی تاشو پیکسل فولد ۲ گوگل با تراشه قدرتمند از راه می‌رسد - تکفارس 
گوشی تاشو پیکسل فولد ۲ گوگل با تراشه قدرتمند از راه می‌رسد - تکفارس 
گوشی تاشو پیکسل فولد ۲ گوگل با تراشه قدرتمند از راه می‌رسد - تکفارس 

گوشی تاشو پیکسل فولد ۲ گوگل با تراشه قدرتمند از راه می‌رسد

افشین نوری
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 15:20
پیکسل فولد ۲

گوگل خود را برای معرفی گوشی تاشو پیکسل فولد ۲ آماده می‌کند و حالا برخی مشخصات آن فاش شده است.

گوگل سال گذشته میلادی اولین گوشی تاشو خود را با نام پیکسل فولد معرفی کرد که مجهز به تراشه تنسور G2 بود و طراحی شبیه به گلکسی زد فولد ۵ داشت.

حالا به نظر می‌رسد ما در حال نزدیک شدن به زمان معرفی پیکسل فولد ۲ هستیم که از تراشه تنسور G3 با نام رمزی Zuma بهره خواهد برد.

با این حال، این احتمال وجود دارد که گوشی پیکسل فولد ۲ به‌ جای تراشه‌ تنسور G3 از تراشه تنسور G4 استفاده کند. چراکه نمونه‌های آزمایشی جدید آن ظاهرا به تراشه‌ تنسور G4 با نام رمزی Zumapro مجهز شده‌اند.

البته از آنجائیکه رویداد سخت‌افزاری گوگل در پاییز هر سال برگزار می‌شود، اگر این شرکت بخواهد پیکسل فولد ۲ را در رویداد I/O 2024 در فصل بهار معرفی کند، احتمالا از تراشه تنسور G4 در آن استفاده نخواهد کرد.

طبق اطلاعات امروز، پیکسل فولد ۲ هنوز در مرحله تست‌ اعتبارسنجی مهندسی است و فعلا چندین مرحله تا تولید انبوه فاصله دارد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره سایر مشخصات پیکسل فولد ۲ در دسترس نیست، اما طبق برخی شایعات به نظر می‌رسد که تنسور G4 متشکل از هسته‌های Cortex-X4 و Cortex A720 و Cortex A520 خواهد بود و تولید آن را TSMC بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است سال گذشته میلادی، گوشی پیکسل فولد در ابعاد ۱۳۹.۷ در ۷۹.۵ در ۱۲.۱ میلیمتر در حالت بسته و ابعاد ۱۳۹/۷ در ۱۵۸.۷ در ۵.۸ میلیمتر در حالت باز معرفی شد و فقط ۲۸۳ گرم وزن داشت.

این گوشی از استاندارد IPX8 پشتیبانی می‌کند و از یک نمایشگر خارجی ۵.۸ اینچی ۱۰۸۰×۲۰۹۲ ۱۷.۴:۹ ۱۲۰Hz OLED با پوشش گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد. روشنایی این نمایشگر به ۱۲۰۰ نیت در حالا HDR و ۱۵۵۰ نیت در حالت ماکزیمم می‌رسد.

نمایشگر داخلی این گوشی یک پنل ۷.۶ اینچی با نسبت تصویر ۶:۵ و وضوح ۲۲۰۸×۱۸۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که با یک شیشه فوق‌نازک و یک لایه پلاستیکی محافظت شده است. روشنایی این نمایشگر در حالت HDR به ۱۰۰۰ نیت و در حالت ماکزیمم به ۱۴۵۰ نیت می‌رسد.

پیکسل فولد از از یک لولای خاص با زاویه چرخش ۱۸۰ درجه بهره می‌برد و سخت‌افزار داخلی آن شامل تراشه تنسور ۲ و کمک‌پردازنده امنیتی M2 در کنار ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید