گوشی پوکو X6 Neo از راه می‌رسد - تکفارس 
گوشی پوکو X6 Neo از راه می‌رسد - تکفارس 
گوشی پوکو X6 Neo از راه می‌رسد - تکفارس 

گوشی پوکو X6 Neo از راه می‌رسد

افشین نوری
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 12:30
پوکو X6

شیائومی قصد دارد یک گوشی جدید از برند پوکو معرفی کند. این گوشی پوکو X6 Neo نام دارد و احتمالا در ماه آینده عرضه خواهد شد.

این خبر را کاربر Sanju در X (توییتر سابق) منتشر کرده است، اما مشخصات دقیق و جزئیات قیمت آن هنوز فاش نشده است.

پوکو X6 Neo احتمالا دارای یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود و تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۰۸۰ را در داخل خود خواهد داشت. Sanju ادعا کرده که این گوشی از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد و از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و جک صوتی ۳.۵ میلیمتری اشاره کرد.

قیمت پوکو X6 Neo ممکن است حدود ۱۸۰ دلار باشد و انتظار می‌رود که ما با یک نسخه ریبرند شده ردمی نوت ۱۳R پرو روبرو باشیم چراکه هر دو دستگاه دارای شماره مدل‌های مشابه هستند.

پوکو X6

اخیرا گوشی‌های پوکو X6 و پوکو X6 پرو در بازارهای جهانی معرفی شدند که پوکو X6 شبیه به ردمی نوت ۱۳ پرو است اما به جای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲ مجهز شده که در مقایسه با پوکو X5 سال گذشته و اسنپدراگون ۶۹۵ آن ارتقا قابل توجهی محسوب می‌شود.

پوکو X6 پرو نیز نسخه تغییرنام یافته ردمی K70E است و از تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا مدیاتک بهره می‌برد، اما دارای شارژ کندتر ۶۷ وات به جای ۹۰ وات در K70E است.

هر دو گوشی پوکو X6 مجهز به نمایشگرهای ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت هستند. آنها یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در داخل بریدگی هول‌پانچ و یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارند که برای اولین بار در سری پوکو اتفاق می‌افتد.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن‌ها دارای زوم ۲ برابر و لرزشگیر است و در کنار آن یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

پوکو X6 پرو سیستم‌عامل HyperOS شیائومی را بر پایه اندروید ۱۴ اجرا می‌کند، اما X6 از MIIUI 14 استفاده می‌کند که قرار است به زودی HyperOS را دریافت کند. این گوشی‌ها ۳ آپدیت اندروید و ۴ سال وصله امنیتی را دریافت خواهند کرد.

پوکو X6 پرو مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژ ۶۷ وات و پوکو X6 مجهز به یک باتری کمی بزرگتر ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی با همان سرعت شارژ ۶۷ وات است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید