عملکرد ناامیدکننده دوربین گلکسی S24 اولترا در بنچمارک DxOMark - تکفارس 
عملکرد ناامیدکننده دوربین گلکسی S24 اولترا در بنچمارک DxOMark - تکفارس 
عملکرد ناامیدکننده دوربین گلکسی S24 اولترا در بنچمارک DxOMark - تکفارس 

عملکرد ناامیدکننده دوربین گلکسی S24 اولترا در بنچمارک DxOMark

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 16:30
گلکسی S24 اولترا

نتایج بنچمارک DXOMARK برای دوربین گلکسی S24 اولترا منتشر شده است. این گوشی با کسب امتیاز ۱۴۴ در رده هجدهم لیست DXOMARK قرار گرفته و پایین‌تر از گوشی‌هایی قرار دارد که در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ عرضه شدند.

در بالای گلکسی S24 اولترا، گوشی های آیفون ۱۵/۱۵ پلاس قرار دارند که در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند. آیفون ۱۴ پرو/پرو مکس نیز بالاتر از آن‌ها قرار دارند که در سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی شدند. هواوی P50 پرو نیز که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد با یک امتیاز کمتر درست پایین‌تر از قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که سامسونگ باید تغییرات بزرگی در دوربین‌های خود ایجاد کند.

عملکرد ناامیدکننده دوربین گلکسی S24 اولترا در بنچمارک DxOMark - تکفارس 

این گوشی در بخش عکاسی امتیاز ۱۴۴ را کسب کرده است. مشکلات عمده آن، فوکوس خودکار و نویز زیاد بود. بوکه امتیاز ۷۰ را کسب کرده که بدک نیست، اما عالی هم نیست. زوم امتیاز ۱۴۵ را دریافت کرده کهچندان خوب نیست. گلکسی S24 اولترا در بخش ویدیو امتیاز ۱۳۷ را کسب کرده و مشکلاتی از نظر نوردهی، رنگ و بافت دارد.

البته گلکسی S23 اولترا نسبت به نسل قبلی تقریبا در همه بخش‌ها بهبود یافته است. تنها بخشی که ثابت مانده بخش بوکه است. سایر بخش‌ها هر کدام تقریبا ۱۰ امتیاز بیشتر کسب کرده‌اند.

گفتنی است گوشی‌های سامسونگ معمولا در بنچمارک دوربین DXOMARK امتیاز خوبی کسب نمی‌کنند. یک دلیلش این است که DXOMARK تقریبا پولی است و از شرکت‌های سازنده گوشی پول درخواست می‌کند تا دوربین‌هایشان را برای تست‌های DXOMARK بهینه کند.

گلکسی S24 اولترا به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 مجهز شده است که دارای OIS با میدان دید ۸۵ درجه است و می‌تواند ویدیوهای ۸K با نرخ فریم ۳۰fps ضبط کند.

در کنار این دوربین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض و دو دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی وجود دارند که یکی از آن‌ها دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابر و دیگری دارای زوم اپتیکال ۳ برابری است. 

پردازنده گلکسی S24 اولترا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. این گوشی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند.

مدل پایه این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارای قیمت ۱۱۹۹ دلار است و مدل‌های ۱۲ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت فضای داخلی نیز به ترتیب با قیمت ۱۳۴۹ و ۱۴۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید