سامسونگ بدترین عملکرد مالی خود در یک دهه گذشته را ثبت کرد - تکفارس 
سامسونگ بدترین عملکرد مالی خود در یک دهه گذشته را ثبت کرد - تکفارس 
سامسونگ بدترین عملکرد مالی خود در یک دهه گذشته را ثبت کرد - تکفارس 

سامسونگ بدترین عملکرد مالی خود در یک دهه گذشته را ثبت کرد

افشین نوری
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 11:47
سامسونگ

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده که ضعیف‌ترین عملکرد مالی این شرکت در یک دهه گذشته است.

طبق این گزارش، سود خالص سامسونگ در سه‌ ماهه آخر ۲۰۲۳ حدود ۴.۷۷ میلیارد دلار بوده است که این عدد در سال گذشته حدود ۱۷ میلیارد دلار و در سه ماهه قبل ۴.۳ میلیارد دلار بوده است. این آمار نشان‌دهنده بدترین سود سالانه سامسونگ در یک دهه گذشته با کاهش ۷۲ درصدی است.

از طرفی، مجموع درآمد سامسونگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ درصد کاهش یافته و به ۱۹۴ میلیارد دلار رسیده و سود عملیاتی سالانه نیز با کاهش ۸۵ درصدی به ۴.۹ میلیارد دلار رسیده است که بدترین عملکرد از سال ۲۰۰۹ تاکنون است و سود خالص نیز با کاهش ۷۲ درصد به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسیده که از سال ۲۰۱۱ تاکنون کمترین سود خالص سامسونگ در یک سال بوده است.

طبق گزارش مالی سامسونگ، بخش چیپ‌های حافظه این شرکت برای چهارمین سه‌ ماهه متوالی، در وضعیت قرمز بوده و زیان آن از ۲.۲ میلیارد دلار در سه‌ ماهه سوم به ۱.۶۳ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم کاهش یافته است. زیان سه‌ ماهه این بخش در دو فصل اول سال ۲۰۲۳ به ۲.۹ میلیارد دلار رسیده بود.

با این حال، سامسونگ گفته است که کسب و کار حافظه‌های DRAM این شرکت در سه‌ ماهه آخر سال ۲۰۲۳ سودآور بوده که دلیل آن افزایش قیمت نیمه‌‌هادی‌ها و افزایش تقاضا برای چیپ‌های حافظه قدرتمند جهت استفاده در پلتفرم های هوش مصنوعی بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید