بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی موبایل - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی موبایل - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی موبایل - تکفارس 

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی موبایل

محمد صداقت
۶ اسفند ۱۴۰۲ - 13:30
بهترین اپلیکیشن های هواشناسی

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی موبایل آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

این روزها شرایط آب و هوایی بی‌رحم به نظر می‌رسد. خیلی‌ها به دنبال برنامه‌های هواشناسی بهتری برای اطلاع از وضعیت آب و هوا هستید. نقشه‌ها و اپلیکیشن‌های مسیریابی به خوبی کار می‌کنند، اما گاهی اوقات نیاز به اطمینان بیشتری دارید و در این حالت برنامه‌های هواشناسی به کمک شما می‌آیند. حتی اگر اپلیکیشن آب و هوای گوگل را روی آخرین مدل گوشی اندرویدی خود نصب کنید، این سرویس‌ها می‌توانند تغییر کنند. بنابراین داشتن چند گزینه مناسب ضروری به نظر می‌رسد. اگر دوست دارید از باران بی‌موقع یا گرمای بی‌وقفه تابستان دور بمانید، نگاهی به بهترین اپلیکیشن های هواشناسی موبایل در زیر بیندازید.

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی

NOAA Weather & Tides

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
NOAA Weather Tides

اپلیکیشن The NOAA Weather & Tides یکی از معتبرترین منابع هواشناسی است که از داده‌های اداره ملی اقیانوس‌شناسی و هواشناسی (NOAA) استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن شاید از نظر ظاهری جزو بهترین‌ها نباشد، اما دارای اطلاعات مفیدی مانند شرایط آب و هوایی کنونی، شرایط جوی چند روز آینده و یک نقشه تعاملی است. نقشه این برنامه دارای چندین صفحه مختلف است که به شما اطلاعات مورد نظرتان را نشان می‌دهد. این برنامه به شما امکان می‌دهد که آب و هوای مکان‌های مختلف را ردیابی کنید. یک ابزارک نیز برای نمایش سریع تصاویر در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

Today Weather

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
Today Weather

امروزه اپلیکیشن Today Weather یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در میان کاربران اندرویدی است. رابط کاربری زیبا و ساده این اپلیکیشن، استفاده از آن را آسان کرده است. داده‌ها به راحتی بر روی یک صفحه نمایش نمایش داده می شوند. اطلاعات زیادی مانند دمای فعلی، شاخص کیفیت هوا و موارد دیگر اط ریق این برنامه قابل مشاهده هستند. این برنامه به شما امکان را می‌دهد تا از ۱۲ منبع داده از جمله  Dark Sky و Xiaomi استفاده نمایید؛ البته هر کدام از منابع داده با یکدیگر متفاوت هستند. برنامه Today Weather،۲۳ ابزارک قابل تنظیم دارد تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را روی صفحه نمایش مشاهده کنید. این برنامه رایگان است اما دارای ویژگی های پرمیوم زیادی از جمله منابع اطلاعات اضافی، هشدارهای پیشرفته و لایه‌های نقشه برداری بیشتر می‌باشد. بدیهی است که برای استفاده از امکانات پرمیوم باید اکانت خود را ارتقا دهید.

MyRadar

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
MyRadar

برنامه MyRadar در هنگام نمایش آب و هوا با تبدیل رادار به نقطه کانونی، از یک رویکرد متفاوت برای نمایش وضعیت هوا استفاده می کند. صفحه اصلی نقشه رادار دارای شرایط فعلی و پیش‌بینی‌های هوا برای چند ساعت و روز آینده است. در پایین صفحه، لایه‌های قابل انتخابی وجود دارد که تجربه شما را بهبود می‌بخشند و اطلاعات دقیقی که به دنبال آن هستید را ارائه می‌دهند. افزودن لایه‌های زیاد باعث ایجاد اشکال در رابط کاربری می‌شود و تغییر داده‌ها چندان محسوس نیست، اما انیمیشن‌ها در این برنامه بسیار روان هستند. MyRadar به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از یک مدل دیجیتال، تصاویر و یک بازی به نام Star Citizen به بررسی ستاره‌ها بپردازید. نسخه پرمیوم این اپلیکیشن تبلیغات ندارد و نقشه آن بزرگتر است. این نسخه افزونه‌های بیشتری مانند ردیاب طوفان دارد که با پرداخت هزینه اضافه می توانید آن را فعال کنید.

Overdrop

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
Overdrop

برنامه Overdrop یک اپلیکیشن هواشناسی جدیدتر است که در حال حاضر جایزه برنامه برتر در فروشگاهPlay Store  را کسب کرده است. چند نکته در مورد این اپلیکیشن وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. اولین نکته، رابط کاربری زیبا و در عین حال ساده است که از طریق چندین تم قابل شخصی‌سازی است. مورد دیگر تعداد بسیار زیاد ویجت‌ها می‌‌باشد که بیش از ۶۰ عدد هستند و امکانات و داده‌های متنوعی برای تناسب با صفحه خانگی دارند. شما می‌توانید از بین سه منبع داده مانند Dark Sky، یکی را انتخاب کنید. علاوه بر تم‌ها و ویجت‌های شخصی‌، می‌توانید اعلان دائمی را نیز طوری شخصی‌سازی کنید که داده‌های مورد نظر شما را آنطور که می‌خواهید، نشان دهد. نسخه رایگان این برنامه دارای تبلیغات است و نسخه پرو به پرداخت هزینه نیاز دارد. در نسخه پرو می توان دسترسی به ویجت‌ها و تم های بیشتر، رادار و موارد دیگر را اضافه کرد. علاوه بر آن در نسخه پرو می‌توانید از شر تبلیغات خلاص شوید.

Windy.com

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
Windycom

برنامه Windy.com مناسب افرادی است که می‌خواهند تا حد امکان اطلاعات آب و هوایی جدیدی را در اختیار داشته باشند. Windy اطلاعات بسیار مفیدی دارد که به شکلی بسیار زیبا نمایش داده می‌شوند. استفاده از این برنامه آسان نیست. این برنامه دارای چندین مدل هواشناسی است و داده‌ها را در یک ماهواره با وضوح بالا و نقشه ترکیبی دوپلر نشان می‌دهد. این سیستم اطلاعات منحصر به فردی مانند عمق برف، تندباد، تجمع باد و غیره را به کاربران ارائه می دهد. برنامه Windy.com دارای پیش‌بینی موج و جزر و مد برای افرادی است که در نزدیکی اقیانوس زندگی می‌کنند. برخی از ویژگی‌ها و داده‌ها به نسخه پرمیوم تعلق دارند، اما اگر بدانید که در حال انجام چه کاری هستید، بهتر می‌توانید از Windy بهره‌مند شوید.

Windfinder: Wind & Weather map

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
Windfinder Wind Weather map

برنامه Windfinder: Wind & Weather map یک برنامه کاربردی هواشناسی است و کاربرد خاصی برای ماهی گیران، موج‌سواران، ملوانان و سایر مشاغل دریایی دارد. با پیش‌بینی‌ زمان و خواندن سرعت باد می‌توانید جزئیات جوی را دنبال کنید. کاربران می توانند از هشدارهای پیشرفته در مورد هواشناسی و سایر رویدادهای جدی اقلیمی  استفاده کنند. این هشدارها  ممکن است بر کسب و کار آن‌ها تاثیر گذار باشد. رابط کاربری برای دسترسی آسان در حین کار توسعه یافته است. شما می توانید با دستان مرطوب نیز به راحتی از این برنامه استفاده نمایید. اگر به دنبال یک برنامه قابل اعتماد برای نظارت آب و هوا هستید،Windfinder: Wind & Weather map  گزینه مناسبی برای شما است.

The Weather Channel

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
The Weather Channel

برنامه The Weather Channel شما را در جریان وضعیت آب و هوای منطقه‌ از جمله هشدارهای طوفان، به‌روزرسانی‌های ساعتی و پیش‌بینی هوا تا ۱۵ روز آینده قرار می‌دهد. رادارهای متعدد این برنامه به شما امکان ردیابی طوفان، باران و برف را می‌دهد. این امکانات از ویجت صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده است. تمام این اطلاعات از یک منوی دقیق به صورت جمع‌آوری شده قابل دسترسی است. The Weather Channel ویژگی‌های قابل اطمینانی برای پیگیری آب و هوای محلی دارد. بنابراین شما می توانید برای برنامه ریزی دقیق از آن استفاده کنید.

Weather data & microclimate

بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی
Weather data microclimate

برنامه Weather data & microclimate یک برنامه فوق‌العاده برای پیش‌بینی آب و هوای محلی است. این برنامه می‌تواند اطلاعات هواشناسی جمع آوری شده از منطقه شما را با دقت بیشتری نمایش دهد. این برنامه قدرت باد، دما، رطوبت و فشار هوا را به شما نشان می‌دهد. برنامه Weather data & microclimate برای اطمینان از وضعیت آب و هوایی در محل زندگی شما توصیه می‌شود.

پیش بینی شرایط جوی با بهترین اپلیکیشن ­های هواشناسی موبایل بسیار آسان‌تر است

آب و هوا تأثیر زیادی بر زندگی شما دارد، بنابراین عدم توجه به آن ممکن است تأثیر مخربی روی زندگی شما داشته باشد. همیشه بهتر است مراقب باشید و قبل از سفر، اطلاعات آب و هوا را بررسی کنید. با استفاده از این اپلیکیشن‌های فوق در گوشی خود، ماجراجویی‌هایتان را دنبال کنید و از گشت و گذار در فضای باز لذت ببرید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید