تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با فرکانس ۴ گیگاهرتز در راهست - تکفارس 
تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با فرکانس ۴ گیگاهرتز در راهست - تکفارس 
تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با فرکانس ۴ گیگاهرتز در راهست - تکفارس 

تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با فرکانس ۴ گیگاهرتز در راهست

افشین نوری
۸ بهمن ۱۴۰۲ - 16:12
اسنپدراگون 8 نسل 4

کوالکام خود را برای معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ آماده می‌کند و حالا به نظر می‌رسد این تراشه دارای حداکثر فرکانس ۴ گیگاهرتز خواهد بود.

طبق طلاعاتی که فاش شده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با نسل دوم فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهره‌وری بالایی نسبت به نسل اول خواهد داشت. این تراشه همچنین به جای هسته‌های ARM از هسته‌های Oryon کوالکام استفاده خواهد کرد که منجر به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره‌وری انرژی و عملکرد قابل توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت، به طوریکه فرکانس این تراشه به ۴ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز است.

همچنین گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از پردازشگر گرافیکی Adreno 830 بهره خواهد برد. کوالکام در سال ۲۰۲۱ شرکت Nuvia را که هسته‌های Oryon را توسعه می‌داد به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. نتایج بنچمارک نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک بنچ برابر با ۹۱۰۰ (چندهسته‌ای) شده که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تراشه M2 اپل در همان بنچمارک است. 

گفتنی است امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌ترتیب ۱۸۰۰ و ۶۵۰۰ شده، در حالی که امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌ترتیب ۱۵۰۰ و ۵۲۴۰ بود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رونمایی کرد. این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته شده است و تمرکز آن افزایش سرعت و کارایی گوشی‌های هوشمند رده بالا است. این تراشه نسبت به نسل قبلی خود ۳۰ درصد افزایش قدرت پردازش و ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری دارد. قابلیت مهم نسل ۳ واحد پردازش عصبی (NPU) آن است که ۹۸ درصد سریع‌تر شده و ۴۰ درصد عملکرد در هر وات بهتری برای کارهای هوش مصنوعی دارد.

کوالکام پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را مجهز به یک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) ارتقایافته کرده است که می‌تواند با Dolby HDR Photo Capture کار کند و ظاهر عکس‌ها را در نمایشگرهایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند بهبود بخشد. ازطرفی، گیمرها به پشتیبانی از نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه روی نمایشگرهای ۲۴۰ هرتز و سازگاری با Unreal Engine 5.2 دسترسی خواهند داشت.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالا در سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد و از معماری هشت هسته‌ای شامل دو هسته عملکردی Nuvia Phoenix و شش هسته کم‌مصرف Nuvia Phoenix بهره خواهد برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید