تماشا کنید: گوگل هوش مصنوعی ساخت ویدئو Lumiere را معرفی کرد - تکفارس 
تماشا کنید: گوگل هوش مصنوعی ساخت ویدئو Lumiere را معرفی کرد - تکفارس 
تماشا کنید: گوگل هوش مصنوعی ساخت ویدئو Lumiere را معرفی کرد - تکفارس 

تماشا کنید: گوگل هوش مصنوعی ساخت ویدئو Lumiere را معرفی کرد

افشین نوری
۷ بهمن ۱۴۰۲ - 17:37
گوگل Lumiere

گوگل ابزار هوش مصنوعی جدیدی با نام Lumiere معرفی کرده که قادر است با استفاده از متن، ویدئو تولید کند.

ابزار Lumiere به کاربران اجازه می‌دهد تا با نوشتن چند جمله‌ ساده یک ویدئوی کامل درباره موضوع مورد نظر خود ایجاد کنند.

ویژگی اصلی این ابزار هوش مصنوعی آن است که از روش متفاوتی برای تولید ویدئوی مبتنی بر متن استفاده می‌کند و به‌جای کنار هم قراردادن فریم‌های مجزا، کل ویدیو را در یک پروسه تولید می‌کند.

محققان گوگل، فناوری این هوش مصنوعی را یک معماری نوآورانه توصیف کرده‌اند که برای تولید ویدئو در یک فرآیند واحد طراحی شده است.

گوگل گفته است که هوش مصنوعی Lumiere فعلا یک پروژه تحقیقاتی است و هنوز در دسترس عموم قرار ندارد. گوگل چند ماه پیش اعلام کرد که دو تیم تحقیقاتی Brain Team و DeepMind خود را برای ایجاد یک واحد جدید به نام Google DeepMind تجمیع کرده است.

وظیفه این واحد توسعه مدل‌های هوش مصنوعی گوگل از جمله Gemini است که این مدل به‌تازگی معرفی شد. هوش مصنوعی Gemini در سه سایز مختلف ارائه شده تا نیازهای مختلف را پوشش دهد. قوی‌ترین نسخه Gemini Ultra نام دارد که برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده است. مدل بعدی Gemini Pro نام دارد که برای استفاده در طیف وسیعی از دستگاه‌ها طراحی شده است. نسخه Gemini Nano نیز کارآمدترین مدل برای انجام کارهای روی دستگاه است.

گوگل ادعا کرده که Gemini Ultra موفق شده ۳۰ بنچمارک از ۳۲ بنچمارک آکادمیک را با موفقیت طی کند و حتی توانسته GPT-4 را در همه دسته‌بندی‌های مبتنی بر درخواست‌های متنی شکست دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید