هزینه تعمیر هدست ویژن پرو اپل سرسام‌آور خواهد بود - تکفارس 
هزینه تعمیر هدست ویژن پرو اپل سرسام‌آور خواهد بود - تکفارس 
هزینه تعمیر هدست ویژن پرو اپل سرسام‌آور خواهد بود - تکفارس 

هزینه تعمیر هدست ویژن پرو اپل سرسام‌آور خواهد بود

افشین نوری
۱ بهمن ۱۴۰۲ - 19:51
پل ویژن پرو

در حالیکه هدست ویژن پرو اپل قرار است با قیمت بسیار بالای ۳۵۰۰ دلار عرضه شود اما ظاهرا هزینه تعمیر آن نیز بسیار زیاد خواهد بود.

اپل در صفحه پشتیبانی این هدست هزینه‌های تعمیر آن را منتشر کرده است. اگر عضو سرویس +AppleCare باشید، هزینه تعمیر شکستگی شیشه ویژن پرو ۲۹۹ دلار خواهد بود، اما اگر عضو این سرویس نباشید باید ۷۹۹ دلار بپردازید.

همچنین برای سایر مشکلات هدست ویژن پرو، بدون داشتن اشتراک +AppleCare باید 2399 دلار بپردازید. ظاهرا این نرخ برای آسیب‌های جدی‌تر در نظر گرفته شده است.

هزینه ۲۳۹۹ دلار، تقریبا معادل دو سوم قیمت یک ویژن پرو است و می‌تواند هزینه سنگینی برای اکثر کاربران باشد. نکته دیگر اینکه سرویس +AppleCare نیز هزینه اشتراک بالایی دارد و اشتراک ۲ ساله آن ۴۹۹ دلار است.

اخیرا وب‌سایت  The Elec گزارش داده بود که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

این وب‌سایت گفته است که سامسونگ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پنل در هر سه ماهه با ۴۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار در هر سال تولید کند . اگر دو نمایشگر ویژن پرو را در نظر بگیریم، اپل ماکزیمم می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه از این هدست را در یک سال عرضه کند. ظاهرا اپل از سونی درخواست افزایش ضرفیت تولید خود را کرده است که سونی آن را رد کرده است.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا باعث شده بودند تا عرضه این هدست چندین بار به تاخیر بیافتد.

هدست ویژن پرو اپل قرار است از اواسط بهمن ماه عرضه شود و باید ببینیم میزان استقبال از آن چقدر خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید