گوگل هزاران نفر از تیم فروش خود را اخراج می کند - تکفارس 
گوگل هزاران نفر از تیم فروش خود را اخراج می کند - تکفارس 
گوگل هزاران نفر از تیم فروش خود را اخراج می کند - تکفارس 

گوگل هزاران نفر از تیم فروش خود را اخراج می کند

افشین نوری
۲۷ دی ۱۴۰۲ - 16:10
گوگل

گوگل اخیرا نزدیک به هزار کارمند خود را اخراج کرده بود و حالا این شرکت قصد دارد بخشی از نیروهای تبلیغات فروش خود را اخراج کند. 

 سخنگوی گوگل ضمن تائید این موضوع گفته است که تعدیل کارمندان فروش این شرکت به منظور کاهش هزینه‌ها انجام می‌گیرد.

تیم تبلیغات فروش گوگل بیش از ۳۰ هزار نفره کارمند دارد و این در حالیست که گوگل به‌تازگی بخش بزرگی از نیروهای خود در بخش گوشی‌های پیکسل و ساعت فیت بیت تعدیل کرده است.

این تعدیل گسترده، سایر واحدهای گوگل مانند تیم مهندسی و گوگل اسیستنت را نیز تحت‌ تاثیر قرار داده بود. سخنگوی گوگل به‌طور دقیق به تعداد نیروهای اخراجی این شرکت اشاره نکرده، اما ممکن است هزاران نفر دیگر را از کار بیکار کند.

در هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم گوگل درنهایت چه تصمیمی می‌گیرد. گفتنی است لینکدین هم اخیرا اعلام کرد که ۷۰۰ نفر از کارمندان خود را که که چیزی حدود ۳ درصد از کل کارکنان آن می‌شود تعدیل کرده است.

لینکدین این اقدام را به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای بازسازی ساختاری شرکت خود انجام می‌دهد. این دومین دور از اخراج‌های گسترده کارکنان لینکدین در سال جاری است.

اخراج این تعداد کارمند در ۳۶ دفتر لینکدین در آمریکا و چند کشور دیگر، در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت درآمد خود در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۳ را ۱۵ میلیارد دلار اعلام کرده است که نسبت به سال گذشته رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مایکروسافت به عنوان مالک لینکدین، چند ماه پیش۴۹ درصد از سهام OpenAI را به مبلغ ۱۳ میلیارد دلار خریداری کرد و به‌تازگی قابلیت‌های هوش مصنوعی را به لینکدین اضافه کرده است.

لینکدین در ماه می امسال نیز ۷۱۶ نفز از کارمندان خود را برای کاهش هزینه‌ها اخراج کرد. همچنین خبرگزاری CNBC گزارش داده است که لینکدین تبدیل به یکی از پلتفرم‌هایی شده که افراد سودجو از طریق آن اقدام به ترغیب کاربران به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و فریب آن‌ها می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید