اپل به سلطنت سامسونگ در بازار گوشی هوشمند پایان داد - تکفارس 
اپل به سلطنت سامسونگ در بازار گوشی هوشمند پایان داد - تکفارس 
اپل به سلطنت سامسونگ در بازار گوشی هوشمند پایان داد - تکفارس 

اپل به سلطنت سامسونگ در بازار گوشی هوشمند پایان داد

افشین نوری
۲۷ دی ۱۴۰۲ - 09:09
اپل

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۳ توانسته سامسونگ را کنار بزند و به بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا تبدیل شده است. نکته جالب‌تر اینکه کوپرتینویی‌ها علیرغم کاهش ۳.۲ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین رقم ۱.۱۷ میلیارد توانسته‌اند به این موفقیت دست یابند.

طبق گزارش IDC، اپل در سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۳۴.۶ میلیون آیفون فروخته و ۲۰.۱ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. این عدد در مقایسه با ۲۲۶.۳ میلیون آیفون سال ۲۰۲۲ و سهم بازار ۱۸.۸ درصدی افزایش یافته است. این اولین بار است که اپل در یک سال تقویمی کامل به بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌ هوشمند دنیا تبدیل می‌شود.

اپل

سامسونگ با کسب سهم ۱۹.۴ درصدی از بازار و فروش ۲۲۶.۶ میلیون دستگاه در رده دوم قرار گرفته که کاهش قابل‌توجهی نسبت به ۲۶۲.۲ میلیون سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. این شرکت کره‌ای شاهد کاهش ۱۳.۶ درصدی سهم بازار خود بوده است. به نظر می‌رسد بازگشت قدرتمند هواوی به چین و معرفی گوشی‌های رقابتی توسط آنر، وان پلاس و گوگل نقش مهمی در کاهش فروش سامسونگ داشته است.

البته فقط سامسونگ با کاهش در فروش سالیانه گوشی‌های هوشمند خود مواجه نشده است.بلکه شیائومی و اوپو نیز با کاهش فروش سالانه به ترتیب ۴.۷ و ۹.۹ درصد در رتبه‌های سوم و چهارم جای گرفته‌اند.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، اپل ۸۰.۵ میلیون آیفون به فروش رسانده و سهم ۲۴.۷ درصدی از بازار و رشد ۱۱.۶ درصدی داشته است. برای مقایسه، این شرکت در سه ماهه سال گذشته ۷۲.۱ میلیون دستگاه آیفون فروخته بود. در همین بازه، سامسونگ ۵۳ میلیون گوشی گلکسی فروخته که در مقایسه با ۵۹.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ کمتر است.

در کل، انتظار می‌رود بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ به‌لطف بهبود شرایط اقتصادی کلان و علاقه بیشتر مردم به گوشی‌های تاشو و همچنین قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید