شایعه: آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم و وای‌فای سریع‌تر مجهز می‌شود - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم و وای‌فای سریع‌تر مجهز می‌شود - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم و وای‌فای سریع‌تر مجهز می‌شود - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم و وای‌فای سریع‌تر مجهز می‌شود

افشین نوری
۲۵ دی ۱۴۰۲ - 11:15
آیفون ۱۶ پرو

در حالیکه هنوز چند ماه تا معرفی آیفون ۱۶ باقی مانده است حالا اطلاعات تازه‌ای درباره برخی مشخصات آن فاش شده است.

 طبق یک گزارش جدید، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ مجهز به تراشه A18 و ۸ گیگابایت رم خواهند بود، در حالیکه آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از تراشه A18 پرو و ۸ گیگابایت رم بهره خواهند برد و همچنین ارتقاهایی در بخش ۵G خواهند داشت.

بر اساس این گزارش که توسط جف پو تحلیل‌گر سرشناس منتشر شده، همه مدل‌های سری آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد. این در حالیست که سال گذشته مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای ۶ گیگابایت رم و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای ۸ گیگابایت رم بودند.

از طرفی، پو گفته است که آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس برای اولین‌ بار از تراشه ۳ نانومتری A18 در کنار مودم اسنپدراگون X70 کوالکام استفاده خواهند کرد و مدل‌های پرو از تراشه A18 پرو و مودم X75 کوالکام بهره خواهند برد.

به این ترتیب مدل‌های آیفون ۱۶ و مخصوصا آیفون ۱۶ پرو اتصال ۵G سریع‌تری خواهند داشت. مدل‌های پرو همچنین از دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی به جای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد.

طبق اطلاعاتی که اخیرا فاش شده است، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ ​​پرو مکس به ترتیب دارای نمایشگرهایی با سایز ۶.۳ و ۶.۹ اینچ خواهند بود که در مقایسه با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ ​​پرو مکس افزایش قابل توجهی خواهند داشت.

بنابراین هر دو مدل پرو آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ ​​پرو مکس بلندتر و پهن‌تر از مدل‌های ۲۰۲۳ خواهند بود. افزایش سایز مدل‌های آیفون ۱۶ می‌تواند به اپل اجازه دهد تا از باتری‌های بزرگتری در داخل این گوشی‌ها استفاده کند. ضمن اینکه با این کار، امکان بهبود سایر بخش‌های داخلی آیفون ۱۶ نیز وجود دارد.

در حالیکه  انتظار می رود آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس از همان صفحه‌ نمایش‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی فعلی استفاده کنند، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است نمایشگرهای‌ این مدل‌ها را در سری آیفون ۱۷ به‌ترتیب به ۶.۲۷ اینچ و ۶.۸۵ اینچ افزایش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید