نسخه پیشرفته هوش مصنوعی گوگل بارد از راه می‌رسد - تکفارس 
نسخه پیشرفته هوش مصنوعی گوگل بارد از راه می‌رسد - تکفارس 
نسخه پیشرفته هوش مصنوعی گوگل بارد از راه می‌رسد - تکفارس 

نسخه پیشرفته هوش مصنوعی گوگل بارد از راه می‌رسد

افشین نوری
۱۷ دی ۱۴۰۲ - 13:02
گوگل بارد چیست؟

گوگل قصد دارد نسخه پیشرفته هوش مصنوعی بارد را توسعه دهد. ظاهرا نسخه پیشرفته هوش مصنوعی بارد از مدل زبانی بزرگ Gemini Ultra پشتیبانی خواهد کرد.

 گفته می‌شود نسخه پیشرفته بارد که Bard Advanced نام خواهد داشت یکی از قدرتمندترین مدل‌های زبانی دنیا خواهد بود.

به گفته داینال روسل از توسعه دهندگان اندروید، Bard Advanced به خاطر پشتیبانی از Gemini Ultra قدرتمندترین مدل زبانی بزرگ گوگل خواهد بود و نسبت به نسخه فعلی یک پیشرفت قابل توجه محسوب خواهد شد.

هوش مصنوعی Bard Advanced ظاهرا از مهارت‌های ریاضی و استدلال پیشرفته پشتیبانی خواهد کرد و یکی از قابلیت‌های آن امکان ساخت بات‌های سفارشی خواهد بود. هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه عملکرد این هوش مصنوعی منتشر نشده است.

گفتنی است شرکت OpenAI نیز روی قابلیت ایجاد و اشتراک‌گذاری بات‌های سفارشی در پلتفرم ChatGPT کار می‌کند. گوگل در تلاش برای گسترس راه‌های استفاده از چت بات هوش مصنوعی بارد Bard به عنوان رقیب ChatGPT است. طبق پست وبلاگی جدید این شرکت، Bard اکنون با جیمیل، مپس و یوتیوب یکپارچه است و کاربران می توانند از آن استفاده کند.

یوری پینسکی، مدیر Bard، در توضیح این قابلیت گفته است که «برای مثال اگر شما قصد سفر به گرند کانیون را دارید می‌توانید از بارد بخواهید تاریخ‌هایی را که برای شما مناسب هستند را پیدا کند و اطلاعات زمان پرواز و هتل و مسیرهای گوگل مپس و حتی ویدیوهای یوتیوب را برای شما نشان دهد.»

گوگل گفته که قابلیت‌های جدید Bard AI از طریق به‌روزرسانی‌ PalM 2 امکان‌پذیر شده است. گوگل چت ربات بارد را در ماه مارس امسال عرضه کرد تا با پلتفرم‌های ChatGPT و Bing AI مایکروسافت رقابت کند.

گوگل همچنین گفته است که بررسی مجدد پاسخ‌های بارد اکنون با دکمه Google It بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد.

در حال حاضر این چت بات در اروپا (همه ۲۷ کشور) و برزیل در دسترس است. گوگل گفته که با متخصصان، سیاست‌گذاران و رگلاتورهای حریم خصوصی در مورد گسترش پلتفرم هوش مصنوعی خود همکاری داشته است.

گوگل همچنین قابلیت‌های جدیدی به این سرویس اضافه کرده است که به شما اجازه می‌دهند تا لحن و سبک پاسخ‌های بارد به سوالات را سفارشی‌سازی کنید. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید