مرورگر اج مایکروسافت رکورد تازه‌ای ثبت کرد - تکفارس 
مرورگر اج مایکروسافت رکورد تازه‌ای ثبت کرد - تکفارس 
مرورگر اج مایکروسافت رکورد تازه‌ای ثبت کرد - تکفارس 

مرورگر اج مایکروسافت رکورد تازه‌ای ثبت کرد

افشین نوری
۱۱ دی ۱۴۰۲ - 19:29
مایکروسافت اج

طیق گزارش موسسه Statcounter، مرورگر مایکروسافت اج توانسته رکورد جدیدی در سال ۲۰۲۳ ثبت کند.

بر اساس این گزارش، سهم بازار مرورگز اج از مرز ۱۲ درصد عبور کرده است که در تاریخ این مرورگر بی‌سابقه است.

نکته جالب اینکه، اج توانسته از رتبه سوم در اوایل سال جاری به رده دوم صعود کند و با افزایش سهم خود رکوردی جدیدی ثبت کند.

این در حالیست که سهم بازار مرورگر سافاری اپل کاهش یافته و تقریبا نزدیک به سهم بازار فایرفاکس با ۷.۶ درصد شده است. در مقابل، مرورگر گوگل کروم همچنان در صدر قرار دارد و به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها رقیبی نخواهد داشت.

این مرورگر سهم ۶۵ درصدی از بازار مرورگرها در اختیار دارد و مرورگر اپرا با سهم ۳.۸ درصد در رده پنجم قرار گرفته است.

البته این آمار مربوط به رایانه‌های شخصی است و آمار گوشی‌ها متفاوت است، بطوریکه طبق گزارش Statcounter سهم مرورگر اج در بخش موبایل فقط ۰.۲۴ درصد است.

مایکروسافت اخیرا از نسخه‌ی تجاری مرورگر اج رونمایی کرد. این نسخه‌ از مرورگر یادشده با نام اج برای کسب و کارها (Edge for Business) شناخته شده و به گفته‌ی مایکروسافت، مرورگر استاندارد سازمان‌ها خواهد بود.

نسخه‌ی تجاری اج همچنین دارای لوگو و آیکون جداگانه‌ بوده و در نوار کناری آن، موارد جدیدی مانند دستیار هوش مصنوعی ۳۶۵ کوپایلت (Copilot)، اپلیکیشن‌های اینترنتی و مجموعه‌ی جدیدی از تب‌ها، که به طور همزمان توسط کارکنان قابل اشتراک و استفاده است، مشاهده خواهد شد.

هرچند که نسخه‌ی عادی اج نیز امکان جست‌وجو و باز کردن صفحه با حساب‌های شخصی و تجاری را فراهم می‌کند اما مایکروسافت وعده داده که نسخه‌ی تجاری این مرورگر به‌طور خودکار جست‌وجوهای حساب شخصی را از حساب‌های تجاری جدا خواهد کرد.

برای مثال اگر قصد دارید جیمیل خود را چک کنید، اج صفحه‌ی جداگانه‌ای را باز خواهد کرد که دارای کش و محل ذخیره‌ی مجزا می‌باشد. شما همچنین می‌توانید در این مرورگر از همگام‌سازی و یا تهیه‌ی پشتیبان خودکار از اطلاعات خود روی سرورهای شرکت جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید