سایز نمایشگر آیفون ۱۶ بزرگتر می‌شود - تکفارس 
سایز نمایشگر آیفون ۱۶ بزرگتر می‌شود - تکفارس 
سایز نمایشگر آیفون ۱۶ بزرگتر می‌شود - تکفارس 

سایز نمایشگر آیفون ۱۶ بزرگتر می‌شود

افشین نوری
۱۱ دی ۱۴۰۲ - 09:04
آیفون 16

اپل قرار است در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ سری آیفون ۱۶ را معرفی کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره سایز نمایشگر مدل‌های این سری فاش شده است.

طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ ​​پرو مکس به ترتیب دارای نمایشگرهایی با سایز ۶.۳ و ۶.۹ اینچ خواهند بود که در مقایسه با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ ​​پرو مکس افزایش قابل توجهی خواهند داشت.

بنابراین هر دو مدل پرو آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ ​​پرو مکس بلندتر و پهن‌تر از مدل‌های ۲۰۲۳ خواهند بود. افزایش سایز مدل‌های آیفون ۱۶ می‌تواند به اپل اجازه دهد تا از باتری‌های بزرگتری در داخل این گوشی‌ها استفاده کند. ضمن اینکه با این کار، امکان بهبود سایر بخش‌های داخلی آیفون ۱۶ نیز وجود دارد.

در حالیکه  انتظار می رود آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس از همان صفحه‌ نمایش‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی فعلی استفاده کنند، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است نمایشگرهای‌ این مدل‌ها را در سری آیفون ۱۷ به‌ترتیب به ۶.۲۷ اینچ و ۶.۸۵ اینچ افزایش دهد.

گفتنی است هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به قبل ۱۹ گرم سبک‌تر هستند که دلیل اصلی آن نیز استفاده‌ی اپل از آلیاژ تیتانیوم به جای فولاد ضد زنگ در بدنه‌ی آنهاست. هرچند که این دو گوشی به هیچ وجه سبک نیستند اما بدون شک بسیار خوش‌دست‌تر از قبل می‌باشند. این موضوع به خصوص در نسخه‌ی پرو مکس ملموس‌تر است چرا که حالا استفاده از این گوشی دیگر مثل گذشته حس کار با یک وزنه‌ی سنگین را به شما نمی‌دهد.

چهار گوشه‌ی هر دو گوشی نسبت به سال گذشته کمی انحنای بیشتری پیدا کرده اما با این حال، لبه‌های آنها به قدری صاف است که با یک نگاه بتوان تشخیص داد با سری آیفون روبه‌رو هستیم. سایز نمایشگر هر دو گوشی نیز نسبت به سال گذشته تغییری پیدا نکرده و نسخه‌ی پرو از نمایشگر ۶.۱ و نسخه‌ی پرو مکس نیز از نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره برده‌ است.

البته آیفون ۱۵ پرو مکس از نظر ابعاد، یک‌ میلی‌متر کوچک‌تر از آیفون ۱۴ پرو است و همین موضوع در کنار وزن سبک‌تر آن باعث شده تا این گوشی بسیار خوش‌دست‌تر از پرچمدار قبلی اپل باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید