درآمد عجیب استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
درآمد عجیب استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
درآمد عجیب استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 

درآمد عجیب استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI در سال ۲۰۲۳

افشین نوری
۱۰ دی ۱۴۰۲ - 14:28
استفاده از ChatGPT بدون داشتن اکانت

شرکت OpenAI که توانسته با معرفی چت بات ChatGPT سروصدای زیادی در دنیای فناوری به پا کند، حالا گزارش مالی جدید خود را منتشر کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۶ میلیارد دلار شده است که یک رکورد بی‌سابقه در تاریخ OpenAI محسوب می‌شود.

این استارتاپ، چت بات ChatGPT را اواخر سال گذشته میلادی معرفی کرد که با استقبال باورنکردنی کاربران مواجه شد، در حالیکه تا قبل از معرفی این چت‌بات، درآمد سالانه OpenAI حدود ۳۰ میلیون دلار بود.

بلومبرگ گزارش داده است که OpenAI هم‌اکنون در حال انجام مذاکراتی برای جلب سرمایه‌گذاری است و اگر این اتفاق بیفتند شاهد رشد چشمگیری در ارزش بازار این شرکت خواهیم بود.

OpenAI ماه گذشته اقدام به اخراج سم آلتمن مدیرعامل خود کرد، اما در نهایت او به‌سمت خود بازگشت و این شرکت توانست بر مشکلات داخلی خود فائق بیاید. 

OpenAI به دنبال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی خود برای رفع کمبود تراشه و جلوگیری از بحران‌های آتی است.

این شرکت پس از عرضه پلتفرم هوش مصنوعی ChatGPT که با موفقیت زیادی مواجه شده قصد دارد راه های جدیدی برای تنوع بخشیدن به محصولات خود پیدا کند. طبق یک گزارش، این شرکت در حال بررسی امکان ساخت تراشه‌ هوش مصنوعی خود است و ممکن است با خرید یک شرکت تولید تراشه، همان روش آمازون را اتخاذ کند.

با توجه به افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی مولد که منجر به افزایش استفاده از پردانده‌های گرافیکی شده است، OpenAI به دنبال جلوگیری از بحران‌های آتی در بخش تراشه است. این شرکت در حال حاضر، از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا استفاده می‌کند، اما برای رفع کمبود مداوم این پردازنده، لازم است که OpenAI علاوه بر ساخت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خود، همکاری نزدیک‌تری با سایر سازندگان تراشه داشته باشد.

پردازنده‌های گرافیکی یک سخت‌افزار مهم در عملیات هوش مصنوعی هستند و می‌توانند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند. گفتنی است اخیرا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مایکروسافت نیز در حال کار روی تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود برای کاهش وابستگی به انویدیا است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید