منتظر نسل بعدی لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت با فناوری هوش مصنوعی باشید - تکفارس 
منتظر نسل بعدی لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت با فناوری هوش مصنوعی باشید - تکفارس 
منتظر نسل بعدی لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت با فناوری هوش مصنوعی باشید - تکفارس 

منتظر نسل بعدی لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت با فناوری هوش مصنوعی باشید

افشین نوری
۸ دی ۱۴۰۲ - 15:11
مایکروسافت

طبق یک گزارش جدید، نسل بعدی لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند.

بر اساس این گزارش، لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ از یک واحد پردازش عصبی (NPU) که قابلیت هوش مصنوعی خواهد داشت بهره خواهند برد.

علاوه بر این قابلیت‌ها، سرفیس پرو ۱۰ ظاهرا دارای صفحه نمایش روشن‌تری با قابلیت پشتیبانی از HDR خواهد بود و از یک پوشش ضد انعکاس نور بهره خواهد برد.

سرفیس لپ‌تاپ ۶ نیز دارای یک نسخه با نمایشگر ۱۳.۸ اینچی خواهد بود که کمی از نسل فعلی ۱۳.۵ اینچی بزرگ‌تر است. اما نسخه ۱۵ اینچی همان اندازه قبلی را حفظ خواهد کرد.

انتظار می‌رود سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند. همچنین به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۵ شاهد تغییرات مهمی در طراحی سرفیس پرو خواهیم بود.

مایکروسافت سال گذشته سرفیس پرو ۹ در دو نسخه اینتل و ARM در کنار سرفیس استودیو ۲ پلاس و سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد.

این لپ تاپ رده‌بالاترین مدل پارسال بود و در رنگ‌های جدیدی معرفی شد. مایکروسافت این لپ تاپ را در دو نسخه با پردازنده‌های اینتل و ARM ارائه کرد و مدل ARM مجهز به تراشه اسنپدراگون SQ3 است که ازاتصال ۵G پشتیبانی می‌کند. 

با این حال، هر دو نسخه سرفیس پرو ۹ از اتصالات بلوتوث ۵.۱ و وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کنند و مدل ARM علاوه بر اینها از سیستم‌های موقعیت‌یاب GPS, GLONASS, Galileo و Beidou و همچنین سیم‌کارت‌های نانو و eSIM، شبکه‌های Sub-6 GHz/mmWave 5G و LTE پشتیبانی می‌کند‌. 

سرفیس پرو ۹ از یک نمایشگر ۱۳ اینچی PixeSense Flow با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۹۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و با قلم سرفیس اسلیم پن ۲ سازگار است. مدل اینتل این لپ تاپ از تراشه‌های نسل ۱۲ این شرکت شامل Core i5-1235U و Core i7-1255U در کنار ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی که امکان پیکره‌بندی تا ۱ ترابایت نیز دارد استفاده می‌کند. مدل اسنپدراگون SQ3 نیز از ۸/۱۶ گیگابایت رم در کنار حافظه‌های مختلف و یک واحد پردازش عصبی بهره می‌برد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید