خودروی برقی SU7 شیائومی معرفی شد - تکفارس 
خودروی برقی SU7 شیائومی معرفی شد - تکفارس 
خودروی برقی SU7 شیائومی معرفی شد - تکفارس 

خودروی برقی SU7 شیائومی معرفی شد

افشین نوری
۷ دی ۱۴۰۲ - 15:35
SU7 شیائومی

اولین خودروی شیائومی با نام SU7 رونمایی شد. این خودر قرار است در سه مدل مختلف با قدرت  ۲۹۵ تا ۶۶۴ اسب بخار عرضه شود.

سدان برقی  SU7 که با هدف رقابت با خودروهای برقی تسلا معرفی می‌شود در سه نسخه SU7، SU7 پرو و SU7 مکس روانه بازار می‌شود.

SU7 شیائومی

مدل پایه دارای یک موتور برقی ۲۹۵ اسب بخار با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است، درحالیکه مدل رده‌بالاتر از دو موتور الکتریکی با ۶۶۴ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت بهره می‌برد.

مدل‌های مختلف این خودرو مجهز به باتری ۷۳ کیلووات‌ ساعتی و ۱۰۰ کیلووات‌ ساعتی هستند که با یکبار شارژ می‌توانند تا ۸۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنند.

SU7 شیائومی

خودروی برقی SU7 از موتور HyperEngine ساخت شیائومی بهره می‌برد و از سیستم رانندگی خودکار پشتیبانی می‌کند. 

 این خودرو سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS شیائومی را اجرا می‌کند و در سه رنگ آبی، سبز و خاکستری عرضه خواهد شد. خودروی SU7 دارای ۴.۹ متر طول، ۱.۹ متر عرض و ۱.۴ ارتفاع است و فاصله‌  دو محور آن به ۳ متر می‌رسد.

شیائومی قصد دارد در سال‌های آینده به یکی از پنج خودروساز برتر دنیا تبدیل شود. لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود.

این هدف هرچند رویاپردازانه به نظر می‌رسد اما به توجه به امکانات شیائومی قابل دستیابی است. به گفته جون، شیائومی حدود ۶ الی ۷ سال از رقابت خودرو در چین عقب است و این شرکت امیدوار است که با عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۴ این عقب‌ماندگی را جبران کند. 

طبق اظهارات جون، شیائومی در  سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اقدام به تولید انبوه خودروی الکتریکی خود خواهد کرد. مدیرعامل شیائومی گفت که فناوری خودروسازی تبدیل به مهمترین واحد این شرکت شده است و تیم تحقیق و توسعه این واحد شامل بیش از ۲۳۰۰ نفر می‌شود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید