منتظر به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ باشید - تکفارس 
منتظر به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ باشید - تکفارس 
منتظر به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ باشید - تکفارس 

منتظر به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ باشید

افشین نوری
۲ دی ۱۴۰۲ - 17:59
ویندوز ۱۱

مایکروسافت قصد دارد یک به‌روزرسانی بزرگ در اوایل سال ۲۰۲۴ برای ویندوز ۱۱ ارائه کند. به نظر می‌رسد هدف اصلی مایکروسافت از ارائه این آپدیت، سازگار کردن ویندوز ۱۱ با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا است.

مایکروسافت این به‌روزرسانی‌ را با نام Moment 5 عرضه خواهد کرد و ممکن است اواخر بهمن‌ماه به دست کاربران برسد. این به‌روزرسانی فقط برای کاربرانی که از نسخه ۲۳H2 ویندوز ۱۱استفاده می‌کنند عرضه خواهد شد.

ظاهرا یکی از قابلیت‌های جدیدی که در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ ارائه خواهد شد  امکان استفاده از قلم‌های دیجیتال برای نوشتن متن است.

همچنین برای سازگاری ویندوز ۱۱ با قانون جدید DMA، کاربران امکان حذف برنامه‌های پیش‌نصب‌ بیشتری را در این سیستم‌عامل خواهند داشت.

قابلیت دیگری که به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد Voice Access نام دارد که یک دستیار صوتی است. سایر قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ شامل پشتیبانی از چندین مانیتور و میانبرهای صوتی جدید خواهد بود.

مایکروسافت همچنین قصد دارد در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ امکان نمایش تعداد کاراکترهای تایپ‌ شده در نوت پد را فراهم کند. این شرکت همچنین قصد دارد یکپارچگی ویندوز ۳۶۵ با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را بهبود ببخشد.

طبق یک گزارش جدید، بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان ماهانه از ویندوز ۱۱ استفاده می کنند. Windows Central گزارش داده که داده‌های داخلی مایکروسافت نشان می‌دهند که انتظار می‌رود تعداد کاربران ویندوز ۱۱ تا اوایل سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه برسد.

ویندوز ۱۰ برای اولین بار، بیش از یک سال بعد از عرضه به ۴۰۰ میلیون دستگاه فعال رسیده بود که ۱۱۵ درصد سریع‌تر از ویندوز ۷ بود. دو سال طول کشید تا ویندوز ۱۱ به همان عدد برسد که نسبت به ویندوز ۱۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی کرد. ویندوز ۱۱ فقط با پردازنده‌هایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده اند و با دستگاه‌هایی که از تراشه‌های امنیتی TPM پشتیبانی می‌کنند کار می‌کند.

این الزامات سخت افزاری باعث شده تا ویندوز ۱۱ از ویندوز ۱۰ عقب بماند. ما همچنین شاهد پذیرش کند این سیستم‌عامل در داده‌های نظرسنجی Steam بودیم، به طوری که ویندوز ۱۱ فقط ۳۷ درصد را به خود اختصاص داده است، در حالیکه این عدد برای ویندوز ۱۰ تقریباً ۶۰ درصد است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید