فروش اپل واچ سری ۹ ممنوع شد - تکفارس 
فروش اپل واچ سری ۹ ممنوع شد - تکفارس 
فروش اپل واچ سری ۹ ممنوع شد - تکفارس 

فروش اپل واچ سری ۹ ممنوع شد

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 09:11
اپل واچ سری 9

در پی حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) اپل فروش ساعت‌های اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در آمریکا متوقف کرده است. این حکم درباره یک دعوای حقوقی بر سر پتنت‌ شرکت پزشکی Masimo صادر شده است.

در این حکم آمده است که فناوری حسگر اکسیژن خون اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲، پتنت Masimo را نقض کرده است. حالا اپل تصمیم گرفته تا فروش این ساعت‌ها را متوقف کند.

البته پرونده اپل وارد یک دوره ۶۰ روزه بررسی ریاست جمهوری آمریکا شده است که در ۲۵ دسامبر به پایان خواهد رسید. جو بایدن می‌تواند در این مدت حکم صادره را وتو کند. اپل با انتشار بیانیه‌ای با تصمیم ITC مخالفت کرده است. این شرکت گفته است که در حال بررسی راهکارهای قانونی برای اطمینان از در دسترس بودن اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ است.

گفتنی است حکم ITC فقط روی فروش اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ که دارای قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون هستند تاثیر خواهد گذاشت و سایر مدل‌ها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

اپل قصد دارد درخواست تجدیدنظر در دادگاه استیناف کند. این شرکت به مشتریان خود اطمینان داده که فعالانه در تلاش است تا فروش ساعت‌های خود را از سر بگیرد.

اپل در رویداد Wonderlust خود از اپل واچ سری ۹ با تراشه قدرتمند S9، عمر باتری ۱۸ ساعته و تراشه فوق‌ پهن‌باند U2 برای افزایش دقت مکان رونمایی کرد. این سری در بخش نرم‌افزار سیستم‌عامل WatchOS 10 که در ماه ژوئن امسال در WWDC 2023 منتشر شد اجرا می‌کند.

در اپل واچ سری ۹ یک قابلیت حرکت با یک دست به نام «دو ضربه» ارائه شده است که شما با ضربه زدن روی انگشت و شست خود می‌توانید تایمر را متوقف کنید، استک هوشمند را راه‌اندازی کنید و به تماس‌ها پاسخ یا پایان دهید. قابلیت دو ضربه از ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همچنین در اپل واچ سری ۹ دستیار هوشمند سیری ارتقا یافته است. این دستیار اکنون روی دستگاه پردازش می‌شود و دیگر نیازی به پینگ کردن ابری برای پاسخ‌ها نیست. سیری همچنین با اپلیکیشن Health یکپارچه شده است و از اواخر امسال در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید